Hej,
Har regleret, og det blev som det ser ud på billedet.

Mit spørgsmål:
Skal man have kortlingar ved kanterne, som det røde, eller er det nok, som jeg har gjort?

Taknemmelig for alle svar

• Regelværk med vandrette bjælker og afstandsmål. En rød pil peger på en lodret bjælke i kanten. Tekster viser "50cc" og "45cc".
AXS
Vi ved ikke, hvad du skal gøre, så det bliver svært at svare på...

sry, det skal op krydsfiner og så gipsplade, det er til køkkenet.
Der var beton under, så regelramme.

Taknemmelig for svar

Gulv mao?

Plywood og gips er en lidt speciel løsning, men hvis man sammenligner med gulvspån, som sandsynligvis er mere stabilt, skal det være kortlat ved væggene ifølge instruktionerne.

Njae? jeg tror det er en væg, krydsfiner + gips lyder som en væg synes jeg. Men informationen er stadig utilstrækkelig.
Som sagt væg eller gulv?
Hvis væg, hvad så? skal du hænge skabe op? skal der være fliser på væggen? eller klinker på gulvet?

dumme mig, sry for så dårlig info.

Det er en væg, køkkenlåger skal hænges op på væggen.
Så fliser osv på gipspladen osv.

Taknemmelig for alle svar

Hvorfor regla isf?

Hmm, har du bygget en ny væg, eller udlejet en gammel, og er tegningen rigtig vendt, dvs. sidder reglerne vertikalt eller horisontalt? Mest nysgerrig. Jeg havde kortlet i hvert fald..

Køkkenskabe formoder jeg, du mener? ;) Hvis jeg skulle flise væggen, så ville jeg have kortlægt selvom det kun er en køkkenvæg, alt for at det ikke skal bevæge sig mere end nødvendigt.

Bygger en væg for at få en ny jævnere overflade og for at kunne trække kabler bag det, til lamper osv.

Det er horisontalt reglet, som det ser ud på billedet..

Tak for alle svar

For at gøre det besværligt for dig, så havde jeg haft kortlat bag alle pladesamlingerne...

Lidt mærkeligt med horisontale regler..

Kortlæg i pladesamlingerne og forskyd gipsen en halv pladebredde i forhold til plywooden.

Du mener, man lægger ikke krydsfiner og gipspladens samlinger samme sted?

Er det vigtigt, om man lægger pladerne vandret eller lodret??

Nja, spiller rolle.. almindeligt er at lægge en regel mod gulvet, og en mod loftet, derefter at regle stående imellem, med cc-afstand tilpasset til de plader man har tænkt at bruge, på den måde slipper man for at kortla overhovedet.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.