Hegnet er rådnet og skal udskiftes.
Jeg har tænkt mig at lave et simpelt et med spiler og over/underligger. Sådan lidt amerikansk.
Ribberne vil jeg have godt 30x30 men helst ikke så grov som 36x36.
Helst ikke trykbehandlet men overvejet lærk for at minimere råd. (skal males, så det måske er unødvendigt)
Jeg har adgang til maskiner, så jeg er ikke så bange for at lave dem selv, men vælger selvfølgelig en dimension, der er tilgængelig.
Hvordan ville I gøre det? Og hvilket træ ville I bruge med tanke på, at de ikke skal slå sig.
Bedste
/Joe
Jeg har tænkt mig at lave et simpelt et med spiler og over/underligger. Sådan lidt amerikansk.
Ribberne vil jeg have godt 30x30 men helst ikke så grov som 36x36.
Helst ikke trykbehandlet men overvejet lærk for at minimere råd. (skal males, så det måske er unødvendigt)
Jeg har adgang til maskiner, så jeg er ikke så bange for at lave dem selv, men vælger selvfølgelig en dimension, der er tilgængelig.
Hvordan ville I gøre det? Og hvilket træ ville I bruge med tanke på, at de ikke skal slå sig.
Bedste
/Joe
Senest redigeret:
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Problemet er, at den type træ, du efterspørger (små dimensioner af god kvalitet), ikke findes at købe i almindelige byggemarkeder. Kan du få fat i norrländsk gran, som du selv kan kløve ned, er det en god variant. En konstruktion med overlægger, der beskytter ribbernes endetræ, forlænger levetiden betydeligt. Valget af farvetype er vigtigt. Det går ikke at bruge akrylatmaling, når du maler stakitterne rundt omkring. Slamfarve eller oliefarve fungerer bedst.
Tak for svaret.J justusandersson sagde:Problemet er, at den type træ, du efterspørger (små dimensioner af god kvalitet), ikke kan købes i almindelige byggemarkeder. Kan du få fat på norrländsk gran, som du selv kan kløve, er det en god variant. En konstruktion med overligger, der beskytter ribbernes endetræ, forlænger livet betydeligt. Valget af farvetype er vigtigt. Det går ikke at bruge akrylatmaling, når du maler lamellerne rundt omkring. Slamfärg eller oliefarve fungerer bedst.
Som du rådede, fik jeg fat i langsomtvoksende gran, de vil også kløve den for mig.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Hvor godt! Læg gerne et billede op, når du er færdig.
Klik her for at svare