En entreprenør har jo tabeller, der viser omkostning for forskellige materialer per meter eller m2. fx 145 mm træregel for standardvæg koster x kroner per meter. Isolering x kroner osv. Så bliver det nemt at regne ud omkostninger for forskellige konstruktioner (læg alle meterpriser sammen og multiplicer med total væglængde Klart!) Ligeledes kvadratpriser for tag og gulv.
Nogen der ved, hvor der findes sådanne tabeller på nettet. Nogensinde aktuelle da selvfølgelig.
Nogen der ved, hvor der findes sådanne tabeller på nettet. Nogensinde aktuelle da selvfølgelig.
Har de sådan tabeller der? Jeg kan ikke finde noget. Jeg mener naturligvis ikke løbemetre-priser på tømmer osv. Men priser på færdig væg. Som en rigtig byggeentreprenør har, når de kalkulerer på et byggeri.
Her er et eksempel på, hvad jeg søger. Dette er jo ikke løbemeterværdi på træ, men hvad det koster at bygge en væg med materialet. Men der findes meget mere detaljerede tabeller, der også omfatter tag og gulv osv. Denne tabel er fra en skoleopgave, og priserne er nok gamle, tror jeg (trods den nye dato).
Klik her for at svare