Jeg skal lægge isoleret gulv i kælderen på betonpladen, der er støbt på jorden. Tanken er stålregler og luftspalte, celleplast, undergulv, skum med fugtspærre og træparket.
Jeg vælger træparket for hyggen, selv om det er følsomt overfor fugt. Men findes der undergulv af ikke-organisk materiale?
Jeg finder kun 22mm spånplade som undergulv. Kan jeg bruge spånplade som undergulv og i stedet lægge en fugtspærre under undergulvet?
Jeg vælger træparket for hyggen, selv om det er følsomt overfor fugt. Men findes der undergulv af ikke-organisk materiale?
Jeg finder kun 22mm spånplade som undergulv. Kan jeg bruge spånplade som undergulv og i stedet lægge en fugtspærre under undergulvet?
Jeg er kun i begyndelsen af dette projekt og skal først planlægge byggemetoden generelt. Jeg har ikke besluttet noget materiale endnu og kan tilpasse reglar og undergulv til noget passende. Jeg begyndte at kigge på typen af undergulv.
Loftshøjden fra beton gulvet er 220cm. Jeg har tænkt 15cm maksimalt 20cm byggehøjde totalt inklusive parketgulvet.
Loftshøjden fra beton gulvet er 220cm. Jeg har tænkt 15cm maksimalt 20cm byggehøjde totalt inklusive parketgulvet.
Hvad jeg ser er begge undergulvene spånplade, så det er vel spånplade, der gælder, eftersom jeg heller ikke finder andet. Gulvvarme er allerede udelukket p.g.a. installationsomkostning eller p.g.a. el-omkostning, hvis el-varme.bobas sagde:
Så længe kælderen er tør, går det nok fint uden tvungen ventilation under gulvet. I mit hus var der træregler indstøbt i betonen i kælderen og ovenpå samt egetræsparket. Dette havde ligget i 45 år uden skade, men det betyder jo ikke, at alle har lige så meget held.. Skulle jeg lægge et nyt gulv, ville jeg vælge et ventileret eller klinker med gulvvarme.
Klik her for at svare