76,695 læst ·
30 svar
77k læst
30 svar
Materiale i strøbåndsplade?
Side 1 af 3
50mm falsad celleplast, kvalitet S80 har jeg brugt i et par huse nu..
Det fungerer perfekt, i hvert fald indtil videre..
Udover at det er lyst, rent og nemt at arbejde med, isolerer det selve etagedækket, hvilket mindsker temperaturforskellene i gulvbjælkerne, hvilket er godt fra et fugtsynspunkt..
Altså, celleplasten sømmes tværs over etagedækket, og isoleringen lægges så bare direkte ned mellem bjælkerne.
Det fungerer perfekt, i hvert fald indtil videre..
Udover at det er lyst, rent og nemt at arbejde med, isolerer det selve etagedækket, hvilket mindsker temperaturforskellene i gulvbjælkerne, hvilket er godt fra et fugtsynspunkt..
Altså, celleplasten sømmes tværs over etagedækket, og isoleringen lægges så bare direkte ned mellem bjælkerne.
Falsad skrev jeg faktisk, ikke ofalsad, ofalsad glipar nok og har sig en hel del..Byggaren sagde:
Personligt tvivler jeg på, at den vil bøje ned med tanke på, at den sømmes cc60.
Formplyfa er også fint ellers ja, men dyrt - og man misser den ekstra isolering af bjælkerne..
Der findes en plade, der hedder trossbotten board i oliehærdet masonit 6,2x560x1155.
koster ca. 40,- pladen og er gennemtrængningssikker osv.
jeg brugte sådan en. har godt nok kun siddet oppe i en uge, men indtil videre fungerer den godt ;D
koster ca. 40,- pladen og er gennemtrængningssikker osv.
jeg brugte sådan en. har godt nok kun siddet oppe i en uge, men indtil videre fungerer den godt ;D
Sømmes cellplasten nedefra på bjælkelaget da? Hvor kan man få fat i denne cellplast?Styx sagde:50mm falset cellplast, kvalitet S80 har jeg brugt i et par huse nu..
Det fungerer perfekt, i hvert fald indtil videre..
Udover at det er lyst, rent og let at arbejde med, isolerer det selve bjælkelaget, hvilket mindsker temperatursvingningerne i gulvbjælkerne, hvilket er godt fra et fugtperspektiv..
Altså, cellplasten sømmes tværs over gulvbjælkelaget, og isoleringen lægges så bare direkte ned mellem bjælkerne.
Jeg tror du skal have cirka 1000 cm til jorden, hvordan skal du ellers kunne kravle under og hamre?
Burde bredden ikke være 550 mm? Hvis man reglar "normalt", bliver afstanden mellem reglarne 600-45=555 mmFein sagde:
en ADVARSEL er på sin plads.... at bruge krydsfiner i bjælkelaget har gjort mig 200.000 kr. fattigere... Krydsfiner bliver gennem sin sandwich-konstruktion til sidst mættet af fugt mellem limlagene og begynder at mugne... og det er lige meget om den er antimugbehandlet eller ej...
Mug på et antimugbehandlet produkt lugter bare værre...
cellplast, eller rent træ, eller oliebehandlet masonit får min stemme... men i mit tilfælde forsvandt krybekælderen og jeg har nu støbt en plade indvendigt i hele huset på 38m2
Mug på et antimugbehandlet produkt lugter bare værre...
cellplast, eller rent træ, eller oliebehandlet masonit får min stemme... men i mit tilfælde forsvandt krybekælderen og jeg har nu støbt en plade indvendigt i hele huset på 38m2