Hej alle glade.
Der er kommet en hel del gode og interessante tips på at købe sine byggematerialer fra udlandet.
Det lyder jo meget billigere, men et spørgsmål:
Når bankerne giver en byggelån, kan man så handle fra udlandet uden videre og derefter sende fakturaen til banken??
Kender jeg bankerne ret, ser det ud til, at de ville stille sig på tværs.
Er der nogen der ved??
Tak på forhånd.
Said
Der er kommet en hel del gode og interessante tips på at købe sine byggematerialer fra udlandet.
Det lyder jo meget billigere, men et spørgsmål:
Når bankerne giver en byggelån, kan man så handle fra udlandet uden videre og derefter sende fakturaen til banken??
Kender jeg bankerne ret, ser det ud til, at de ville stille sig på tværs.
Er der nogen der ved??
Tak på forhånd.
Said
Køber du fra et EU-land, skal det ikke være nogle problemer. Spørg din bankkontakt, hvordan de vil have, at du skal gøre.
Vi skal købe en del i Tyskland, og vores bank skal gøre følgende:
De sætter en vis sum penge (det vi tror, det vil koste) på vores konto.
Så når vi har været i Tyskland og købt, afleverer vi kvitteringer til banken. Færdig!
Enkelt, ikke sandt? ;D
Vi skal købe en del i Tyskland, og vores bank skal gøre følgende:
De sætter en vis sum penge (det vi tror, det vil koste) på vores konto.
Så når vi har været i Tyskland og købt, afleverer vi kvitteringer til banken. Færdig!
Enkelt, ikke sandt? ;D
Hej!
Er det normalt problemer med at betale materialer med kreditkort i udlandet? Hvis ikke, så er dette måske en mulighed. Vips, så har man jo en kvittering at vise til banken, og dette inden selve regningen kommer
Mvh Stefan
PS dette forudsætter dog, at man har dækning for kreditten DS
Er det normalt problemer med at betale materialer med kreditkort i udlandet? Hvis ikke, så er dette måske en mulighed. Vips, så har man jo en kvittering at vise til banken, og dette inden selve regningen kommer
Mvh Stefan
PS dette forudsætter dog, at man har dækning for kreditten DS
Ja dette har været diskuteret lidt i andre tråde, men ved nogen, hvordan det her med told fungerer på byggematerialer. Hvilke problemer støder man på, hvis man vil købe i lande uden for EU (læs fx. Polen)?
Hvordan fungerer det her med moms indenfor/udenfor EU?
Venlig hilsen Stefan ???
Hvordan fungerer det her med moms indenfor/udenfor EU?
Venlig hilsen Stefan ???
Sweli, I har muligvis ikke købt trægulv i udlandet vel?
Jeg tænkte på at bestille vores olierede egetræsparket i dag, men hvis der findes billigere, kører jeg ned og køber det i morgen.
Jeg tænkte på at bestille vores olierede egetræsparket i dag, men hvis der findes billigere, kører jeg ned og køber det i morgen.
Egeparket leveres af husproducenten. Det vi skal købe i Tyskland og nogle andre steder er fliser og klinker 
Vi har ikke kigget så meget på trægulve i Tyskland, men det kunne måske være værd at besøge eller tjekke priserne på internettet.
Hvis du ikke forstår tysk, er det en god hjælp at oversætte hele siden til f.eks. Engelsk. Det kan man gøre på se.altavista.com
Vi har ikke kigget så meget på trægulve i Tyskland, men det kunne måske være værd at besøge eller tjekke priserne på internettet.
Hvis du ikke forstår tysk, er det en god hjælp at oversætte hele siden til f.eks. Engelsk. Det kan man gøre på se.altavista.com
hvordan skal (har) I transporteret hjem varerne går det at få dem hjem sendt?Sweli sagde:Egparket leveres af hustillverkaren. Det vi skal købe i Tyskland og lidt andre steder er kakel og klinkers
Vi har ikke kigget så meget på trægulv i Tyskland, men det kan være værd at besøge eller tjekke priserne på Internettet.
Hvis du ikke forstår tysk, er det en god hjælp at oversætte hele siden til f.eks. engelsk. Det gør man på se.altavista.com
Kakel og klinker tænker vi selv tage hjem. Vi købte en chevrolet van for at bruge under byggetiden.
Alle dele, som vi har købt gennem hustillverkaren, sendes hjem til os direkte fra de forskellige leverandører.
Betonyttervæggene kom direkte fra fabrikken.
Alle indvendige vægge, vinduer og tag fra hustillverkaren.
Isolering kom separat. Det bliver det samme for resten, døre og indretning.
Men der findes flere i Tyskland, der kan levere til Sverige.
Alle dele, som vi har købt gennem hustillverkaren, sendes hjem til os direkte fra de forskellige leverandører.
Betonyttervæggene kom direkte fra fabrikken.
Alle indvendige vægge, vinduer og tag fra hustillverkaren.
Isolering kom separat. Det bliver det samme for resten, døre og indretning.
Men der findes flere i Tyskland, der kan levere til Sverige.
Vi var en tur til Hamborg for at tjekke priser. Vi kom hjem med blandede følelser. Jo, en hel del varer var billigere end i Sverige, men det var ekstremt svært at kommunikere med byggematerialearbejderne. Jeg forsøgte at klare mig med mit skolesprogstysk, men reaktionen var oftest et "Nein" kombineret med en 180 graders vending og hurtig retræte. Holder man sig fra komplicerede byggematerialer eller taler flydende tysk, kan en Tysklandstur dog betale sig. Som tidligere nævnt er fliser, klinker 30-50% billigere. Udvalget til badeværelset er overdådigt, samtidig var prislejet for designede badeværelsesmøbler over min pengepung, selvom det måske er billigere end i Sverige. Køkkenerne var helt utrolige. 
Det føles som om vi i Sverige ligger lidt bagud på den front.
Vi kommer til at skulle bruge over 130 kvm klinker, så vi tager måske en tur ned igen. Eller vi forsøger at få en mængderabat fra svenske forhandlere. Det bliver lettere sådan og slipper for at sidde 110 mil en vej.
venlig hilsen
David
Det føles som om vi i Sverige ligger lidt bagud på den front.
Vi kommer til at skulle bruge over 130 kvm klinker, så vi tager måske en tur ned igen. Eller vi forsøger at få en mængderabat fra svenske forhandlere. Det bliver lettere sådan og slipper for at sidde 110 mil en vej.
venlig hilsen
David
Nu har vi også været i Tyskland!! Vi tog premierturen på 3 timer. Skønt at have tæt til kontinenten. Vi kommer til at tage tilbage igen, selvom det var svært med sproget, kan ingen tysk og de kunne ingen engelsk, men vi lykkedes med at spørge os frem til forskellige butikker alligevel. Hjælpsomme var de og pegede på kort og skrev sedler. Desværre fandt vi kun byggemarkeder som bauhaus, er der nogen der har fundet fliseforretninger??
Vi var i rostock, skal man tage et andet sted hen??
Solrige forårshilsener fra skåne
Vi var i rostock, skal man tage et andet sted hen??
Solrige forårshilsener fra skåne