Er i færd med at montere ind kamin og udfører arbejdet efter skorstensfejerens anvisninger. Dog undrer jeg mig lidt over materialet bag kaminen. Skorstensfejeren mener, at det bør være Minarit, hvis det er en almindelig væg. Bag kaminen er skorstenen, så det er jo ingen fare, men ved siden af er det en almindelig væg. Vi planlægger at sætte skiferplader både bagved og på siden, og nu undrer jeg mig, om jeg skal sætte Minarit på sidevæggen UNDER skiferpladerne?

Ydermere undrer jeg mig også, om det skal være specielt FIX og FUG for at klare varmen fra kaminen...?

Det vigtige er afstanden til første brændbare materiale, hvad der sidder yderst spiller ingen rolle, hvis det er for tæt på fx væggregel af træ... Så fattede jeg det i hvert fald på min skorstensfejer.

petersson79 sagde:
Det vigtige er afstanden til det første brændbare materiale, hvad der sidder yderst er ligegyldigt, hvis det er for tæt på fx vægregel af træ... Sådan forstod jeg det i hvert fald på min skorstensfejer.
Sådan har jeg også forstået det, da vi fik vores kamin monteret for et par år siden..

Alt står i anvisningerne, der følger med ovnen, også med afstande og mål.

Tak for jeres indlæg! Har også talt med sotaren igen. Så nu er vi på banen! :D

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.