Jeg skal mure en åbning til efter en dør i kælderen, hvor der skal blive et vaskerum. Den ene side vil blive flisebelagt, og den anden vil jeg pudse op. Væggen, hvor åbningen er, er lavet af lecablokke beklædt med puds. Hvilket materiale skal jeg bruge til at lukke åbningen og kunne flisebelægge respektive pudse på den anden side?

Min første tanke var at bruge træregler og lægge en lægte imellem. Beklæd dette med krydsfiner og gips for derefter at prime, så fugten holder sig væk.

Hvad tror I om det? Andre idéer?

• Åben døråbning i en gul kalkvæg i en kælder med ledninger på gulvet klar til renovering og omdannelse til bryggers.
  • Åben døråbning i kælderens væg lavet af lecablokke, overvejet lukket med træregler og beklædt med gips og cement.
  • Åbning i en væg lavet af pudsede lecablokke i en kælder, hvor der skal bygges til et bryggers. Vægge i gule nuancer.
Hvorfor ikke fortsætte med leca?

Føles som det er sværere, men det er det måske ikke?

Leca er jo hvor sjovt som helst at arbejde med. Typ som at bygge med legoklodser. Bedste indgangsmateriale der findes for at komme ind i mureriets og pudseriets verden. Billigt er det jo desuden, og let at ændre, så det er ikke hele verden, hvis man laver fejl en gang imellem.

• Synes
Mike_the_pip3
  • Laddar…
S sole_oggi sagde:
Føles som om det er sværere, men det er det måske ikke?
Jeg murede Leca første gang sidste sommer, kunne du lide lego som barn, vil du synes det er skide sjovt :)
Køb et blad til tigersaven, så du kan skære, prøvede først vinkelsliber, men savklinge var meget nemmere til at få det lige/pænt, syntes jeg.

Prøv! Jeg syntes det var sjovt som bare fanden!
Glem ikke at putte noget armering i hver 3. række med typ.

:D

• Synes
Alfredo
  • Laddar…
PNO PNO sagde:
Leca er jo hur sjovt som helst at arbejde med. Typ som at bygge med legoklodser. Det bedste begyndermateriale der findes for at tage sig ind i murens og pudsets verden. Billigt er det jo desuden, og nemt at ændre, så det er ikke hele verden, hvis man laver en fejl en gang imellem.
Haha så ikke din post først, du refererer også til lego :cool:

Det lyder som om lecablokke er bedst. Må læse op på hvordan jeg gør dette på bedste måde. Nødvendigt at bruge armering?

Eftersom det er en kælder, har du jo også en vis fugt nedenfra at tænke på, så hold træ væk fra konstruktionen.

• Synes
BirgitS
  • Laddar…
S sole_oggi sagde:
Det lyder som lecablokke er bedst. Må læse op på, hvordan jeg gør dette på den bedste måde. Nødvendigt at bruge armering?
Der findes en hel del på youtube :)
"krav" på armering tør jeg ikke svare på,
men at købe 2 jern for 100SEK og smide i hver 3.-4. omgang, så er du safe tænkte jeg :)

Mike_the_pip3 Mike_the_pip3 sagde:
Der er en hel del på youtube :)
"krav" på armering tør jeg ikke svare på,
men at købe 2 jern for 100SEK og smide i for hver 3-4 omgang, så er du safe tænkte jeg :)
Skal den ligge i fugen mellem lecablokkene?

S sole_oggi sagde:
Skal den ligge i fugen mellem lecablokkene?
Præcis
Som nedenfor (men man skal banke kanten væk i hjørnerne)

Betonfundament med armeringsjern i et hjørne, der viser hvor kanten skal fjernes for konstruktion.

:D

Mike_the_pip3 Mike_the_pip3 sagde:
Præcis
Som nedenfor (dog skal man banke kanten af i hjørnerne)

[billede]
Tak!!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.