2,102 læst ·
12 svar
2k læst
12 svar
Materiale bag flisebelagt væg i bryggers
Jeg skal mure en åbning til efter en dør i kælderen, hvor der skal blive et vaskerum. Den ene side vil blive flisebelagt, og den anden vil jeg pudse op. Væggen, hvor åbningen er, er lavet af lecablokke beklædt med puds. Hvilket materiale skal jeg bruge til at lukke åbningen og kunne flisebelægge respektive pudse på den anden side?
Min første tanke var at bruge træregler og lægge en lægte imellem. Beklæd dette med krydsfiner og gips for derefter at prime, så fugten holder sig væk.
Hvad tror I om det? Andre idéer?
Min første tanke var at bruge træregler og lægge en lægte imellem. Beklæd dette med krydsfiner og gips for derefter at prime, så fugten holder sig væk.
Hvad tror I om det? Andre idéer?
Leca er jo hvor sjovt som helst at arbejde med. Typ som at bygge med legoklodser. Bedste indgangsmateriale der findes for at komme ind i mureriets og pudseriets verden. Billigt er det jo desuden, og let at ændre, så det er ikke hele verden, hvis man laver fejl en gang imellem.
Jeg murede Leca første gang sidste sommer, kunne du lide lego som barn, vil du synes det er skide sjovtS sole_oggi sagde:
Køb et blad til tigersaven, så du kan skære, prøvede først vinkelsliber, men savklinge var meget nemmere til at få det lige/pænt, syntes jeg.
Prøv! Jeg syntes det var sjovt som bare fanden!
Glem ikke at putte noget armering i hver 3. række med typ.
Haha så ikke din post først, du refererer også til legoPNO sagde:
Der findes en hel del på youtubeS sole_oggi sagde:
"krav" på armering tør jeg ikke svare på,
men at købe 2 jern for 100SEK og smide i hver 3.-4. omgang, så er du safe tænkte jeg
Klik her for at svare