Hej,

Jeg er i gang med at renovere et gæstehus bygget i 1981..

En af opgaverne har indebåret, at jeg har brudt gulvspån op i vaskerum og tekøkken.. Opdagede da, at fundamentet består af letklinkerblokke og i denne "ramme" er der pakket/vibreret sand, ovenpå dette ligger 10 cm isolering og derefter en holdbar plast.. Mellem plasten og gulvspån ligger en 2-3 mm masonitplade..

Min undren er, hvorfor den ligger der?

//Lidt kyndig men meget at lære:-)
 
Jeg vil gætte på, at den primært blev brugt til at beskytte plasten, når gulvspånene blev lagt. Gulvspån er tungt, og at flytte rundt med det med kun plast under ville garanteret flytte/skade plasten. Med board imellem mindskes friktionen, og plasten beskyttes.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.