Vi har en gammel hytte på grunden, bygget af træ, fra 30'erne, som jeg vil gøre i stand til gæstehytte. Det ser ud som om der er tapetseret masonit direkte på trævæggene. Problemet er at masoniten buler ud her og der. Hvordan skal jeg gøre med det. Kan jo ikke tapetsere eller male uden at masoniten ligger fast.
Skal jeg sømme med små søm og spartle over? Lave små huller og forsøge at sprøjte noget lim ind? Måske sømme tynde brædder/lister med nogle cm mellemrum og så male det hele? Eller hvad kan jeg gøre?
Vil desuden koste på så lidt som muligt lige nu, både hvad angår penge og arbejde.

Senest redigeret:
Er det glat væg bagved, så er det billigst og hurtigst at sømme, hvor det buler ud. Skal det gøres lidt mere seriøst, kan man skrue repgips udenpå masonitten. Men selv da kan det være godt at sætte nogle søm eller skruer i de værste buler først.

useless useless sagde:
Er det glat væg bagved, så er det billigst og hurtigst at sømme der, hvor det buer ud. Skal det gøres lidt mere seriøst, så kan man skrue gipsplader uden på masoniten. Men selv da kan det være godt at sætte nogle søm eller skruer i de værste buler først.
OK, men jeg skal vel spartle over sømhovederne da? Spartle, "remsa" over og slibe? Vil helst ikke sætte gips eller andet som bygger på, da der er fine loftlister, jeg gerne vil beholde.

Ja, sømhullerne skal spartles, hvis det skal blive godt. Strimmel bruger man til samlingerne, men hvis der allerede er tapet, der ikke er revnet, behøves det sandsynligvis ikke.

useless useless sagde:
Ja, sømhullerne skal spartles, hvis det skal blive godt. Remse bruger man til pladesamlingerne, men hvis der allerede sidder tapet der, som ikke er sprunget, så er det sandsynligvis ikke nødvendigt.
Tak så meget!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.