Hej, pladeskruer findes jo med tætningsskive i gummi. Jeg undrer mig om tilsvarende tætning findes for maskinskrue?

Skal skrue en pladehætte (koldvalset stålplade) på en stålramme som grill-skorsten. Hætten er malet på ydersiden, men ikke på indersiden (i griller ser det ud til, at det er sådan, man gør, medmindre man emaljerer).

Tænkte at bore huller gennem plade og stålramme og bruge M-skrue type med kuppelformet hoved og møtrik på bagsiden

Vil altså helst at regnvand ikke trænger ind gennem skruehullerne til bagsiden af pladen som er umalet.

Hvor varmt vil det blive der? Hvis det ikke bliver nævneværdigt varmt, burde det jo være muligt at låne en sådan plade med gummipakning fra en skrue til pladetag. Hvis det bliver varmt, kan en passende kobberskive til olieprop eller lignende måske gøre jobbet.

A Anderscurl sagde:
Hvor varmt bliver det der? Hvis det ikke bliver nævneværdigt varmt, burde det jo være muligt at låne en sådan plade med gummitætning fra en skrue til pladetag. Hvis det bliver varmt, kan en passende kobberpakning til olieprop eller lignende måske gøre jobbet.
Ok, det bliver nok ikke særligt varmt der, kunne fungere at tage fra pladeskruer. Kobber, fungerer det sammen med stålplade og RF?

Så skulle jeg have lånt en sådan skive fra en pladeskrue. Kobber sammen med stål burde jo ikke være noget problem. Men om det kan skabe nogle problemer sammen med rustfri skrue har jeg ingen styr på. Det fungerer jo på olietrug til biler.

Der findes jo almindelige O-ringe også.

/ATW

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.