K
Halloh, har en gammel indvendig loftlem med lidt usædvanlige mål, som ikke har nogen isolering at tale om.
Lemmen er kun en lem, altså ingen integreret trappe eller lignende, og jeg har ikke brug for en trappe nu heller.

I forbindelse med en ekstra isolering vil jeg gerne udskifte lemmen, men jeg har ikke fundet nogen, der sælger hverken de rette mål eller måltilpasset isoleret lem. Jeg kan simpelthen ikke sætte en større lem ind, da den eksisterende går lige gennem en spær, som er blevet forsynet med afstivninger, lemmen er fastgjort i afstivningerne.

Nogen der har tips til, hvor man kan bestille en fornuftig isoleret loftlem efter mål?

L
Havde selv samme og vekslede af både på længden og bredden, kan du veksel af med at lægge en regel ovenpå spær og hænge den som er vekslet med bjælkejern inden du kapper ud, så fik jeg gøre og fortryder ikke det arbejde, herligt med god plads oppe.

Staffans2000
"liteavvarje" Mener du, at han skal gøre plads til en større standardluge?
Alternativt kan Kjell tilføje isolering til lugen på oversiden, eller fremstille en ny selv.

Staffan (han med hack og virus)

Tag nogle skiver isolering af frigolit-type og sav ud, så de præcis passer i hullet, og øverst en skive som er større end hullet. Fastgør dem sammen, skub derefter denne på plads, når du går ned fra loftet, så den hænger i hullet, inden du lukker lemmen.

• Synes
KnockOnWood
  • Laddar…
Staffans2000
Det var en aldeles fremragende idé!

L
Staffans2000 Staffan2000 sagde:
"liteavvarje" Mener du, at han skal give plads til en større standardluge?
Alternativt kan Kjell efterisolere lugen på oversiden, eller lave en ny selv.

Staffan (han med hak og virus)
Du fremstiller det som om det skulle være en form for ironi at lave en større luge,
hvor ligger fejlen i at sige sådan noget, og et tip om at det er muligt at gøre.
Men, men, det er som sædvanligt, at når der kommer et forslag, og det ikke passer herrerne,
at så dreje rundt og forkaste det som skrald, uanset hvem der er kommet med det.
Det er vel op til TS at afgøre, hvordan det skal blive, og hverken du, nogen anden eller jeg skal blande os i det.

Anna_H Anna_H sagde:
Tag nogle skiver isolering af polystyren-type og sav ud, så de præcis passer i hullet...
Vi havde noget lignende i vores første hus.
En luge af samme "allmogepanel" som loftet var klædt med.
Sammenboltet på en ramme, som stak ud et par cm rundt om.
Denne ramme hvilede altså på loftpanelet rundt om,
og med almindelige P-tætningslister for lidt lufttætning.
Og så 2 x 10 cm polystyrenplader ovenpå med næsten "presspasning".
Lugen var altså uden hængsler, uden man skubbede op den, når man skulle op og inspicere på loftet.
Hvilket var nemt, for lugen var "fjedrende let" :)

• Synes
Anna_H
  • Laddar…
Staffans2000
L Liteavvarje sagde:
Du fremfører det, som om det skulle være noget af en ironi at lave en større hinge,
hvor ligger fejlen i at sige sådan en ting, og et tip om, at det er muligt at gøre
Men, men, det er som sædvanligt, at når der kommer et forslag, og det ikke passer herrerne, så snurre rundt og forkaste det som skidt, uanset hvem der har kommet med det
Det er vel op til TS at afgøre, hvordan det skal blive, og hverken du, nogen anden eller jeg skal blande os i det
Kære "liteavvarje"!
Eftersom TS ikke var interesseret i at ændre hinge-størrelsen, kunne jeg ikke tyde dit svar, deraf spørgsmålet!
Det var det hele!

Synes du ikke også, at Anna H har en strålende løsning. Så god, at loft-lem-problemet kan anses for at være løst?

Staffan

• Synes
Anna_H
  • Laddar…
L
Bedste "liteavvarje"!
Eftersom TS ikke var interesseret i at ændre lågestørrelsen, kunne jeg ikke tyde dit svar, deraf spørgsmålstegnet!
Det var det hele!

Synes du ikke også, at Anna H har en strålende løsning. Så god, at loftlemproblemet må anses for at være løst?

Staffan
Ikke helt forkert, hvis man ikke vil save i taget :)

Synes du ikke også, at Anna H har en strålende løsning. Så god, at loftlemproblemet må siges at være løst?
Er selv i gang med at lave en sådan, vores loftlem består af en spånplade med lidt saunapanel på, den sidder desuden lige udenfor bruseren :-D

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.