Hej! :)

Ny på siden og har efter meget Googling uden at blive klogere, bestemt mig for at stille mine spørgsmål direkte her i forumet!
Skal male om samt reparere fundamentet til terrassen. Det ser ud til at være bygget af en slags letbetonblokke.
Gætter på at den nuværende maling, der sidder på, er en slags plastmaling, da den løsner i bløde flager (usikker dog).
På visse steder er fugerne smuldret væk, på visse blokke har betonen smuldret væk nogle millimeter (på grund af fugt bag malingen). På nogle steder løsner malingen let og man kommer helt ind til betonen, og på for eksempel trappen (se billede) sidder malingen hårdere.
Underkanten på blokkene på trappen har desuden sluppet helt og ville have brug for at blive "bygget op" på en eller anden måde.
Desuden er stommen til terrasse taget støbt i betonen og består af en slags metal som er begyndt at ruste, med efterfølgende frostsprængning i betonen (den hvide espalier-lignende konstruktion).
Jeg bliver ikke klog på alle disse metoder, der findes for at reparere og male netop betonsokler.
Fungerer det med husfix for at reparere ødelagte fuger og overfladen på blokkene? Eller skal det være mørtel?
Skal al maling væk, inden man kan male, og hvordan gør man det på den nemmeste måde, sandblæsning, slibning, stålbørste?
Hvad skal man bruge for maling for at male osv., osv..

Er vant til at hjemmefixe med maling og snedkeri, men det her er noget helt nyt!
Så hvad siger jeres ekspertise?
Vær venlig at hjælpe! :rofl:

• Nederdel af trappe med letbetonblokke, hvor malingen skaller af. Hvid metalgelænder med gule blomster i potter ovenpå.
  • Slidt trappe med afskallet maling og skadet beton i behov for reparation.
  • Trappeopgang med grøn maling, der skaller af. Nogle mursten er beskadigede, og fuger er forvitrede. Hvid metalspaljé over trinnene.
Ser besværligt ud at ordne, jeg ville nok have beklædt soklen med trykimprægneret træ.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.