Hvordan har I gjort/hvordan gør man for bedste resultat?
Hvilken type maling?
Rulle eller sprøjtemale? Hvis sprøjtemale, hvilken pistol skal man købe? Luft eller el?
 
Glatslibe med pensel føles vel som det bedste. Du skriver ikke, hvad der er i mdf iofs. Måske du skal slibe mellem strygningerne.
 
sorry, tænkte lave et par vindueskarme og måske et par garderobeskabe. Kan man få en helt glat overflade, hvis man ruller? Ville dog gerne prøve at sprøjtemale, men så vil jeg bruge det rigtige udstyr, så nogle tips ville være rart. Hvad er bedst, når man saver i mdf (bedst resultat) rundsav eller stiksav? andre tips når det gælder at arbejde med mdf modtages gerne... takker!
 
Helt klart rundsav. MDF er et af de mest letarbejdede materialer. Men hvis du vil være tilfreds med malingsresultatet, vil jeg anbefale at sende de færdige stykker til et lakværksted.
Et andet tip er, at for en billig penge kan du få stykkerne skåret i de rette mål på trælasten. Derefter kan du fræse eller fasede kanter, som du vil.
Hvis du vælger at skære stykkerne selv, anbefaler jeg festools dyksav med tilhørende skinne. Vel værd sine penge, hvis man agter at bruge den til flere objekter. Et uovertruffen værktøj i kassen.
Held og lykke.
 
anra sagde:
Hvordan har I gjort/gør man for bedste resultat?
Hvilken type maling?
Rulle eller sprøjtemale? Hvis sprøjtemale, hvilken pistol skal man købe? Luft eller el?
Min erfaring:
- oliebaseret maling giver en bedre/jævnere overflade end vandbaseret
- rulle bliver helt ok .. og vel et must hvis det er lidt større overflader. Men har man mulighed for lidt enkelt at sprøjtemale så er det vel bedst og hurtigst!
 
Jeg har malet med skumgummiroller og kan lide resultatet.
Anvendt oliebaseret lakfarve...
 
takker for jeres svar... ang. dykker-savs...der er jo flere, der producerer dykker-savs i dag...er festools såå meget bedre eller kan man nøjes med en dewalt eller makita?
 
Både dewalt og makita er jo gode professionelmærker. Jeg har aldrig prøvet hverken eller. Men jeg ville nok turde anbefale begge to på gamle meritter.

Jeg ville som sagt aldrig skifte min festool. Men da bruger jeg den dagligt i faget.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.