Hej!

Huset som jeg bor i er lidt specielt. Han som boede her før valgte at grave ud under torpargrunden og anlægge en kælder. Han gjorde det pænt indeni, og i dette stadie stod huset stadig på sin torpargrund (hvordan han nu lykkedes med det).

Så begyndte han at grave udefra for at få glatte ydervægge og for at kunne beklæde dem med platonmat, han støbte altså på soklen nedefra, så det blev kældervægge.

Da han havde gjort halvdelen af huset, døde han, ikke på grund af arbejdet, men af alderdom. Nu vil jeg jo gerne fikse den anden halvdel på en eller anden måde og undrer om nogen har lidt tips og erfaringer omkring dette? Huset er grundlæggende et tømmerhus fra 1918, der blev tilbygget i 1944, den del de byggede i 1944 er spontet træ 45 i tykkelse.

Det lyder måske lidt uklart, men kort forklaret står halvdelen af huset på kældervægge, mens resten står på sin gamle torpargrundssokkel, men alligevel er der kælder under hele huset.

Taknemmelig for alle svar!

Skal man ligefrem skide på det? Har ingen problemer med fugt i kælderen og har ingen planer om at indrette andet end opbevaring dernede....

Der var vist ingen, der havde nogle tips eller overvejelser omkring mit hovedbry?

Har i dag målt luftfugtigheden i kælderen, og den lå på 46 %

Føles ikke som om det er specielt fugtigt?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.