F
Hej forumvenner!

Dagens overraskelse på byggepladsen var disse flotte overgange fra dørkarmen til gulvlisterne, som tømrerne har monteret.

Er det bare mig, der synes, at de sidder helt forkert og ikke er dimensionerede til at passe tykkelsen på dørkarmene samt gulvlisterne?? :o :o :o

2 billeder;
skumlist2.jpg
skumlist1.jpg

:o Ikke bare forkert retning. De ser ikke ud til at passe til listerne overhovedet. :P

Er helt enig. Synes ikke der er noget, der passer ind.

fredrik_o_sara sagde:
Hej forumvenner!

Er det kun mig, der synes, at de sidder helt skævt og ikke er dimensioneret til at passe til tykkelsen på dørkarmene samt fodpanelerne?? :o :o :o
De sidder den vej for ikke at være i vejen, når man åbner døren ;-)

/fredrik

...og ja, de plejer at være tykkere/større end listerne. Sådan ser det ud i min lejlighed fra århundredeskiftet:

sockelkloss.jpg

MVH

Fredrik

F
fredwel sagde:
...og jo, de plejer at være tykkere/større end listerne. Sådan ser det ud i min lejlighed fra århundredskiftet:

MVH

Fredrik
Det harmonerer jo helt klart bedre med en almueprofil.

Selv synes jeg, vores ser helt malplacerede ud. Suuuck. Hvad gøre? Vil vi have dem udskiftet, kommer det til at koste os ekstra. Og dette udseende var slet ikke, hvad vi havde tænkt os/bliver vist.

Er det vist et andet udseende som I har accepteret, så er det jo det, der gælder.
Hvis tømrerne så gør på en anden måde uden at rådføre sig med jer først, så er det kun for dem at gøre om uden at det skal koste jer noget ekstra.

Klodserne kaldes også "skurklods" og blev tidligere indsat for at beskytte almuelisten, når man kørte skurebørsten langs væggen. Klodserne på billederne øverst er helt korrekt monterede og dimensionerede, men det ser alligevel lidt underligt ud mod den glatte liste.

Hej!

En anden grund til hvorfor de blev indsat kan spores fra navnet "skurklods". Det var sådan, at når vådskuring skete betydeligt oftere end i dag, så blev disse klodser slid tidligst og blev skadet af vandet. Det man gjorde var at udskifte disse klodser, når de blev for grimme.

MVH

Det er profileringen, der er mærkelig. De burde udskiftes med "almindelige firkantede" klodser, bedst udskåret fra MDF-board i passende tykkelse og med hjørnerne let afrundede med sandpapir. Lister uden profil skal naturligvis ikke have klodser med profil! Jeg ville ikke kalde denne udførelse fagmæssig.

Vi har også sådan nogle skurklodser (nyt ord for mig), men på dit billede ser modellen ikke ud til at passe rigtigt...?

Hvordan bliver det nu skal snickeren lave det om eller ???

F
Vi har slutbesigtigelse om et par uger og vil tage det op som et punkt på protokollen. Jeg synes stadig, at de ikke passer ind på nogen måde overhovedet. Det er fejlproportioneret så det fløjter om det ..

Dimensionen måske er okay, men modellen ser lidt mærkelig ud??

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.