Er i gang med at gøre et rum i kælderen i stand til et af børnene. Det er et terrasseplan med pudsede vægge. Ny drænering osv. Jeg sætter væggene op med cirka 30 mm luftspalte mellem puds og OSB-plader. Loftet er af beton. Er det dumt at tænke på at isolere, eller er der brug for luftspalte i loftet også? (jeg isolerer ikke væggene) Min tanke er ellers at lægge en form for lydisolering der (modtager gerne tips om passende materialer, der er billige). At få lydisoleret er af interesse på flere måder, for eksempel fordi vores soveværelse er ovenover ;) Nej, spøg til side. Der vil nok blive spillet musik højt dernede, og om morgenen vil der blive trampet deroppe. At gulvet er af beton hjælper vel en del, men jeg vil gerne have det så godt som muligt. Tak på forhånd.

Se på Træullit... bliver lidt "højskole skol loft", men måske effektivt i dette tilfælde.
http://www.traullit.se

Jeg siger, at du klapper op et gipstag. 2 lag gips med ca. 10 cm luftspalte og lidt isolering. Burde gøre arbejdet.
Beton er jo rigtig effektivt til at tage hånd om lyden. Gipsen krydrer det lidt op.
Jeg tror, det største problem bliver lyden fra kælderen, næppe omvendt.

Træullit eller lignende mindsker efterklangen i rummet og hjælper en smule til den totale lydisolering. En okay løsning, men det kan se ret trist ud.

Takker for sbar og synspunkter.. Fandt ingen priser på träullit. Jeg kan have maksimalt 5 cm isolering eller lignende, da det allerede er ret lavt til loftet..

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.