Skal ombygge et rum og vil have et lydabsorberende loft. Det behøver ikke isolere lyd mod omgivelserne, men formålet er at dæmpe lyden i det rum, hvor det opstår. Da loftet ændres, føles det forkert at sætte gips op og derefter noget, der dæmper; det bør være bedre at finde loftsplader, der dæmper bedre end gips. Loftet skal være mørkt/sort og der er ikke særligt høje krav til udseendet.

Hvad kan være passende?

Hvis I har gode forslag til lydabsorption at sætte på letbetonvægge, så modtages forslag gerne til det med :)

du skal få ned efterklangen? Hvad er det, der skaber lyden i rummet? Er der en vis forskel på tale, musik eller hvad det nu kan være.

Skal dæmpe(dov) dunk af golfbold, der rammer et lærred. Få lyden ned i rummet, ikke mod omgivelserne.

M magnil sagde:
Skal dæmpe(dov) dunset af golfbold, der rammer et lærred. Få lyden ned i rummet, ikke mod omgivelserne.
Ohh den nød. Ret lave frekvenser. Prøv at rulle to skumgummimadrasser sammen og stil dem i hjørnerne bag lærredet.

Ikke så langt endnu. Skal have nyt loft og tænker, at der bør findes noget mere passende end gips for at få dæmpet lyden i rummet.

Google akustikplader. Der findes en hel række til loft og væg.

• Synes
Ossian K Olsson
  • Laddar…
P Patzie sagde:
Googla akustikplader. Der findes et helt hav til loft og væg.
Mmmm.... Det kan jeg love, at jeg har gjort. Der er som du siger masser, men det er ikke let at finde ud af, hvad der er passende. Derfor spørger jeg her, da der plejer at være stor viden.

Åh..Hvis jeg havde haft tilstrækkelig Loftshøjde i min kælder, så havde jeg også bygget en Golfstudio😀
I så fald havde jeg sandsynligvis gjort følgende:
- Gulvet = Lagt tykke tæpper. Evt. med trinlydsdæmpning under.
- Loftet = Limet mørke Skumgummi eller Stofabsorbenter op i loftet + et løst/krøllet mørkt gardin, der fastgøres, så der bliver lidt luft imellem. (Kan også fungere som "fangstnet" for ukontrollerede bolde).
- Væggene = Monteret tykke Lydgardiner/gardiner på skinner.
- Brug Supersoft Golfbolde😉
Prisen er jo altid en faktor vedrørende Absorbermateriale..så Amazon og Temu er lidt billigere

https://www.kilandsmattor.se/inspiration-guider/ljuddampande-mattor

https://www.thomann.de/se/search_dir.html?sw=Absorbenter&smcs=ada251_16552

https://www.dpj.se/vaggabsorbenter/...l-svart/2690-gotessons_textil-570_61174_beige

• Synes
Taleb Taleb
  • Laddar…
M magnil sagde:
Ikke så langt endnu. Skal have nyt loft, og jeg tænker, at der bør findes noget mere egnet end gips for at få dæmpet lyden i rummet.
Brug rockphon eller ecophon loft. Det reducerer refleksioner og efterklangstiden. Slaget og boldstødet adskiller sig en del.
Den højere frekvens fra slaget går mod dugen, og den bør tage disse refleksioner. Hjørnerne rundt om dugen kan sikkert give visse klappekko.
Boldstødet bør du tage hånd om ved kilden. Dvs dæmpe den del rundt om dugen.
Bag dig kan man så have paneler til at diffusere lyden også.
Jeg har ingen anelse om højde, bredde og længdeforholdet i rummet heller. Det kan også skabe problemer.
Hårdt gulv vil også resultere i længere efterklangstid.

• Synes
Taleb Taleb
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.