Dette er måske det forkerte forum, da mit spørgsmål vedrører en flerfamiliebolig, men jeg tror, at kompetencen på dette forum er præcis, hvad der er nødvendigt for at løse mit problem.
Jeg bor øverst oppe i en 3-etagers bygning i sten fra 40'erne. Jeg hører hvert eneste skridt, som naboerne på underetagen tager. I øvrigt er huset ikke særligt lydhørt, og jeg hører intet andet end netop fodskridtene.
Er der nogen, der har nogen anelse om, hvad dette kan skyldes? Er det naboens gulv, der ligger i spænd mod en væg, der gør, at vibrationerne ledes videre? Kan de have sat en ny indvendig væg op på et gammelt gulv og spændt væggen mellem loft og gulv? Nogen der har en anden idé om, hvad det kan være?
Taknemmelig for alle ledetråde!
Jeg bor øverst oppe i en 3-etagers bygning i sten fra 40'erne. Jeg hører hvert eneste skridt, som naboerne på underetagen tager. I øvrigt er huset ikke særligt lydhørt, og jeg hører intet andet end netop fodskridtene.
Er der nogen, der har nogen anelse om, hvad dette kan skyldes? Er det naboens gulv, der ligger i spænd mod en væg, der gør, at vibrationerne ledes videre? Kan de have sat en ny indvendig væg op på et gammelt gulv og spændt væggen mellem loft og gulv? Nogen der har en anden idé om, hvad det kan være?
Taknemmelig for alle ledetråde!
Det er ikke en ventilationskanal, der går under deres gulv, som er i forbindelse med din lejlighed? Disse kan transportere lyd godt.
Varmeledningsrør til radiatorerne har også en meget god evne til at lede alle mulige lyde mellem lejlighederne. Hvis gulvet ligger tæt mod disse uden fuge imellem, kan det være en årsag til, at du hører trin.
Tak for jeres tips! Der findes ingen ventilationsrør under deres gulv, men jeg kan forestille mig, at de har lagt gulvet tæt op ad varmeledningsrørene. Jeg vil kigge efter dette næste gang, jeg besøger deres lejlighed.
Klik her for at svare