Et spørgsmål kommer op. Har du bestyrelsens tilladelse til dette?
Hvis jeg svarer på dit spørgsmål, får jeg så svar på mit spørgsmål?
Jeg har bestyrelsens tilladelse til dette ja, de skal begynde deres arbejde i hele opgangen næste uge for ftx ventilation så hullerne skal lukkes på en eller anden måde.
Deres snedker fjerner åbenbart ikke hele røret, men lægger isolering i og dernæst noget silikone mod plastrøret og så limer en eller anden del (ja, det var svaret jeg fik af den tekniske forvalter) og så en pladekasse udenpå.
Jeg ville have fyldt hullet med stenuld (~typ markskiva) eller lignende og derefter pudset indersiden med f.eks. gipsmørtel eller almindelig pudsemørtel.
Gipsmørtel er sandsynligvis lettere at slibe og derefter finspartle end cementbaseret mørtel.
Jeg ville have fyldt hullet med stenuld (~typ markskiva) eller lignende og derefter pudset indersiden med f.eks. gipsmørtel eller almindeligt pudsemørtel.
Gipsmørtel er sandsynligvis lettere at slibe og derefter finsparkle end cementbaseret mørtel.
Okay, et stykke cellplast måske og så gipsmørtel var min første tanke
På indersiden tror jeg gipsmørtel bliver godt. Men jeg ved ikke, hvordan ydersiden ser ud, men jeg antager, at ventilen vil være der og beskytte lidt. Min indvending mod cellplast var mest, at det måske ikke var lige så aldersbestandigt og modstandsdygtigt mod at f.eks. et dyr kradser cellplasten væk og bygger rede der, men det går måske fint.
Fyld med en massiv mursten og mørtel, tilstrækkelig god lambda og meget billigere.
Det der er letbeton skal pudses med en lavalkalisk mørtel.
Du bør skære kanterne 1-2 cm i vinkel, så du også pudser udover "hullet", så vil det være meget mere sandsynligt, at det ikke revner om nogle uger.
Lad pudsen være nogle mm indenfor til spartel.
Jeg skulle købe tre murstens eller alternativt en mindre lecablok.
Så hugger du murstenen eller lecablokken, så den passer med måske nogle cm margen i hullet med en murhammer. Ikke svært hvis det lyder sådan, og intet præcisionsarbejde.
Til dette kommer en sæk mørtel.
Væd hullet med en blomstersprøjte. Smør mørtel på indersiden. Smør mørtel på stenen. Tryk/knæk den fast i hullet med murhammeren. Sørg for, at den ender et par cm indenfor murværket.
Så puds for at få det pænt mod væggen. To trin pudsning + spartling er nødvendigt.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.