Mange monterer sokkelskiven direkte mod eksisterende grund med isolering imellem. Ifølge producenten skal der være et luftspalte mellem skive og isolering. Jeg tænkte at grave skiven en smule ned i jorden, og så vil der ikke ske nogen ventilation imellem. Det simpleste ville jo være at bore pløkker og skrue skiverne direkte mod væggen, jeg har i øjeblikket kork som isolering. Er der nogen fare for fugtskader på grunden, hvis jeg skulle montere skiven direkte mod korken eller celloplasten?
Steni siger afstand oppe og nede på 8-10mm, hvis man skal følge deres anvisninger. Så bliver det sværere, men det er måske nok med afstand foroven med gummimellemstykker som anbefalet.F fribygg sagde:
Jeg har steni på min fundament og den er oven over jord, men ingen isolering bag. Reglade op med 22X75 trykket og fastgjorde pladerne i dem. Oppe så er det åbent lige under panelet, nede borede jeg 2 stk 50mm huller ca 10 cm fra jord symmetrisk på alle skiver, klistrede før opsætning insektnet i kobber over hullerne på bagsiden. Luftes ret godt bag skiverne.G Gieron sagde:
Klik her for at svare