Mange monterer sokkelskiven direkte mod eksisterende grund med isolering imellem. Ifølge producenten skal der være et luftspalte mellem skive og isolering. Jeg tænkte at grave skiven en smule ned i jorden, og så vil der ikke ske nogen ventilation imellem. Det simpleste ville jo være at bore pløkker og skrue skiverne direkte mod væggen, jeg har i øjeblikket kork som isolering. Er der nogen fare for fugtskader på grunden, hvis jeg skulle montere skiven direkte mod korken eller celloplasten?

Hej og velkommen til Byggahus!

Selv hvis du graver pladen et par dm ned i jorden, vil fundamentet over jorden kunne ventileres, hvis du følger producentens monteringsvejledning.

• Synes
Gieron
  • Laddar…
F fribygg sagde:
Hej og velkommen til Byggahus!

Selvom du graver ned pladen nogle dm i jorden, vil grundlaget over jorden kunne ventileres, hvis du følger producentens monteringsvejledning.
Steni siger afstand oppe og nede på 8-10mm, hvis man skal følge deres anvisninger. Så bliver det sværere, men det er måske nok med afstand foroven med gummimellemstykker som anbefalet.

G Gieron sagde:
Steni siger spalte oppe og nede på 8-10mm, hvis man skal følge deres anvisninger. Så bliver det sværere, men det er måske nok med spalte oppe med gummimellemstykker som anbefalet.
Jeg har steni på min fundament og den er oven over jord, men ingen isolering bag. Reglade op med 22X75 trykket og fastgjorde pladerne i dem. Oppe så er det åbent lige under panelet, nede borede jeg 2 stk 50mm huller ca 10 cm fra jord symmetrisk på alle skiver, klistrede før opsætning insektnet i kobber over hullerne på bagsiden. Luftes ret godt bag skiverne.

• Synes
Gieron
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.