Jeg er ved at beklæde eksisterende indervægge (sten/puds) med gips på 45mm reglar.
Jeg overvejer at fylde hulrummene med isolering for at reducere lydene mellem rummene, men så mister jeg selvfølgelig luftvandringen i væggene.
Hvor vigtigt er det med ventilation i indervægge?

Udluftning i indervæg???

Det eneste problem jeg ser, er hvis din væg står på jorden, da skal du sikre, at jordfugten kan bevæge sig op, eller hvis du ved, hvad du gør, bliver holdt inde i væggen. Hvis den står på jorden, kan du ikke have træregel mod den, da er der altid risiko for, at du får for høj fugtindhold i træet. Det ønsker du ikke!

Jeg har sat stålregler på ydervægge af betonhulsten, der har jeg ikke sat nogen isolering, for ikke at risikere, at isoleringen suger fugt til sig og overfører det til OSB'en. Skal du isolere en væg, der står på jorden, brug da en form for celleplast (desværre dæmper den lyd dårligere, da den ikke "stiller om" konstruktionen lige så godt)

Hvis væggen ikke står mod jorden, kan du gøre, hvad du vil, vil jeg sige.

Nej da, jeg har en kælder under.. Men den er gammel og uisoleret, så jeg antager, at fugt kan vandre hele vejen op til denne væg, hvis det vil.

Har svært ved at tro, at fugten suges op over 2m, men selvfølgelig er intet umuligt, hvad angår fugt. Måske bedre at overlade dette til en fugtekspert...

Lessen Mangan, kom til at bruge min kones login i går. Det var mit svar:
Har svært ved at tro at fugten suges op godt og vel 2m, men selvfølgelig, intet er umuligt hvad angår fugt. Måske bedre at overlade dette til nogen fugtekspert...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.