hej. Jeg lagde et indlæg om dette for længe siden men fik ingen gode svar.
Skal snart bygge mine indervægge i det nye hus af letbeton, og et sted hvor vægblokkene skal være 150mm brede mellem badeværelse og soveværelse, skal jeg have en indbygget dør, så jeg tænkte at bygge væggen med 150mm blokkene frem til, hvor skydedøren skal skydes, og der kløve blokkene til ca. 70mm mod badeværelset, så hele badeværelset består af letbetonblokke, og så skal jeg beklæde ydersiden med stenplade.
Det jeg undrer mig over er, om nogen har løst dette uden en komplet pocket karm, da de føles unødvendigt dyre. Det er jo mest skinnen i loftet, man har brug for, men måske er der nogen her, der har gjort noget lignende, som kan lægge et billede op?
Eller skal jeg være den første der skal løse dette
Skal snart bygge mine indervægge i det nye hus af letbeton, og et sted hvor vægblokkene skal være 150mm brede mellem badeværelse og soveværelse, skal jeg have en indbygget dør, så jeg tænkte at bygge væggen med 150mm blokkene frem til, hvor skydedøren skal skydes, og der kløve blokkene til ca. 70mm mod badeværelset, så hele badeværelset består af letbetonblokke, og så skal jeg beklæde ydersiden med stenplade.
Det jeg undrer mig over er, om nogen har løst dette uden en komplet pocket karm, da de føles unødvendigt dyre. Det er jo mest skinnen i loftet, man har brug for, men måske er der nogen her, der har gjort noget lignende, som kan lægge et billede op?
Eller skal jeg være den første der skal løse dette
Hvordan er det gået for dig? Vi er interesserede i at gøre noget lignende.
Jo tak, det er gået godt. Jeg fik indsat 3 st pocket karme i huset.vibyggerhus sagde:
2 st endte i en trævæg beklædt med osb og gips, som derefter blev primet og så pudset, så det ser ud som en stenmur.
I et badeværelse murede jeg 5 cm tykke blokke på indersiden og satte en stenskive på ydersiden af pocket karmen, så her blev det letbeton i hele badeværelset, trods at man havde pocket karm. Meget arbejde, men godt blev det.
Klik her for at svare