I min lejlighed har jeg et nedhængt loft. Der er monteret et lag gips mod metalreglerne, men nu tænkte jeg på at montere et lag til, da der ikke er nogen anden pæn måde at skjule et stort hul i loftet på. Så til mit spørgsmål...

Når jeg sætter det andet lag gips op: Skal jeg sætte skruerne i reglerne, eller er det nok, at de fæstner i det første lag gips?

Har læst et sted, at det skulle fungere at lime pladerne op også, men så skal man vel stadig skrue dem? Bruges der et mindre antal skruer pr. plade, hvis man vælger at lime? Eller hvad er pointen med at lime plader op?

Mvh
Daniel
 
Hvor stort er stort? At sætte en passende stor skive bag hullet og fylde med nogle lag husfix ville have været mit første tip ellers :)
 
Nogle plyfaremsor/regler rundt om kanterne på hullet. Skru en gipsplade fast og spartel.
 
Du skal skrue i pladereglarne. Gipsen kan ikke bære vægten, og er enormt momentfølsom over for overstramning. Skruetrækker er nogo.
Med 50mm skrue i pladereglen så holder det passende.
Det er muligt at lime også, men kræver ret kraftige limtyper som lugter meget og man har brug for en gipshejs for at få pladen op, og holde den på plads længe nok til at limen kan bære.
 
Der er et hul tværs over rummet, som tidligere var dækket med en grim spånplade. En væg, der var blevet revet ned, og derefter er reglarne kappet i højden med loftet. Der er intet at fastgøre en gipsplade i direkte..

Et hul i væggen, tidligere dækket af en spånplade, med savede reglar der mangler fastgørelsespunkt til gipsplade.
 
Tag multimasteren og afkort 14mm af de stående reglar og skiver. Læg nye vertikale reglar (kortlinger) mellem de stående reglar med underkant 14mm over det nuværende loft. Skru en remse gips på dette. Spartl, slip, mal, færdig!
 
  • Synes
Haba_tsutt
  • Laddar…
Ved ikke rigtig, hvordan jeg skal få fat i for at skrue kortlingar i de gamle vægskinner... cirka 10 cm bredt hul bare.

Loft med smalt hul som afslører væg-/loftsrammer i forbindelse med et renoveringsprojekt.
 
Skråskrue, på skrå mao :)
 
Det går jo fint at kappe lidt mere og skrue nedefra ellers.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.