Hjælp!
Behøver så mange tips jeg kan få for at få op lister i dette loft.
Har denne liste hjemme som jeg troede ville hjælpe mig hele vejen.
https://www.hornbach.se/p/taklist-decoflair-d1-2x2m-20x20mm/3006959/
Men har nok indset, at den ikke fungerer godt mellem skråloft og væg. Jeg vurderer hældningen der til 135 grader. Ville jeg kunne have en ensartet liste i hele rummet? Eller behøver jeg to forskellige? Findes der ikke liste til skråloft?
Der er to normale vægge i rummet.
Taknemmelig for al den hjælp jeg kan få.
Behøver så mange tips jeg kan få for at få op lister i dette loft.
Har denne liste hjemme som jeg troede ville hjælpe mig hele vejen.
https://www.hornbach.se/p/taklist-decoflair-d1-2x2m-20x20mm/3006959/
Men har nok indset, at den ikke fungerer godt mellem skråloft og væg. Jeg vurderer hældningen der til 135 grader. Ville jeg kunne have en ensartet liste i hele rummet? Eller behøver jeg to forskellige? Findes der ikke liste til skråloft?
Der er to normale vægge i rummet.
Taknemmelig for al den hjælp jeg kan få.
Du skal jo være lidt smart med vinklerne for at få enderne til at passe rigtigt, men det kan sagtens lade sig gøre, hvad tænker du på? (måske missede jeg noget i min egen tanke)
For at få vinklerne, der er over 90 grader, til at passe, kan du skære bagenden af listen af, så den passer til vinklen. Hvis du vil gøre det nemt for dig selv, kan du skære hele bagdelen af (lige mellem de begge dekorationskanter) og være rundhåndet med lim/klæbemasse bagpå i stedet.
For at få vinklerne, der er over 90 grader, til at passe, kan du skære bagenden af listen af, så den passer til vinklen. Hvis du vil gøre det nemt for dig selv, kan du skære hele bagdelen af (lige mellem de begge dekorationskanter) og være rundhåndet med lim/klæbemasse bagpå i stedet.
Mellem loftet og skråtaget skærer du bare hver liste i vinklen/2 præcis som i andre 90 graders hjørner, hvor man skærer listerne i 45 grader. Så et sted omkring 15-17 grader bliver nok vinklen, du skal skære listerne i, mellem loft og skråtag.
I det nedre hjørne ved skråtag og væg, skærer du som i et helt almindeligt 90 graders hjørne. Altså hver liste skæres i 45 grader.
I det nedre hjørne ved skråtag og væg, skærer du som i et helt almindeligt 90 graders hjørne. Altså hver liste skæres i 45 grader.
Klik her for at svare