Moderator
· Stockholm
· 57 860 indlæg
Hej,
Ved tidligere værelsesrenoveringer har jeg altid brugt lister af træ. Men nu begynder jeg at overveje, om det måske ikke kun er lettere med andre materialer, men også kan blive flottere. Så, at der findes loftlister fra Gyproc af gips, som man limer fast med gipsmørtel.
Er der nogen her, der har prøvet det?
Har nogen erfaring med flamingolister, bliver det godt, eller føles det plastisk, selv når det er blevet malet?
Vi tænkte at have temmelig grove hulkehllister uden nogen yderligere krusseduller.
Ved tidligere værelsesrenoveringer har jeg altid brugt lister af træ. Men nu begynder jeg at overveje, om det måske ikke kun er lettere med andre materialer, men også kan blive flottere. Så, at der findes loftlister fra Gyproc af gips, som man limer fast med gipsmørtel.
Er der nogen her, der har prøvet det?
Har nogen erfaring med flamingolister, bliver det godt, eller føles det plastisk, selv når det er blevet malet?
Vi tænkte at have temmelig grove hulkehllister uden nogen yderligere krusseduller.
Vi har testet flamingo og træ, selvfølgelig bliver træ allersmukkest. Flamingo er jo dog meget nemt at sætte op og desuden at gera....nemt at skære til med en kniv, hvis man har brug for specialvinkler også. Hvis flamingolisterne fandtes i skråtaksvariant, havde vi nok valgt det nu, men det blev træ i stedet.
Vi valgte træ, da vi byggede om. Havde plast eller noget sådant hjemme for at prøve, men det passede ikke med farven (gul/hvide ej kridhvide), og vennen, der hjalp til med byggeriet, troede, at farven ville slippe, hvis man malede på den.
Moderator
· Stockholm
· 57 860 indlæg
Ja udover træ, frigolit og gipsvarianterne så findes der jo diverse færdigmalede eller færdigfarvede af plast, MDF etc. Dem har jeg ikke overvejet at bruge.
Moderator
· Stockholm
· 57 860 indlæg
jeg er nysgerrig på gipsvarianten, har kun set den på Gyproc's hjemmeside. Er der nogen, der ved, hvor den kan købes (i Stockholm)?
Hvordan ligger den prismæssigt? Billigere eller dyrere end træ?
Hvordan ligger den prismæssigt? Billigere eller dyrere end træ?
Vi satte frigolitlister i loftet som vi derefter malede på med almindelig loftmaling. Meget godt resultat. Helt umuligt at skelne fra en malet træliste. Men som sagt, forudsætningen er, at man maler med loftmaling, ellers ser de bare plastiske ud.
/Fredrik, Uppsala
/Fredrik, Uppsala
Klik her for at svare