Hej!
Jeg har en lille overvejelse omkring at sætte en loftlemme i vores hus (ä-hus)! Er der noget særligt, man skal tænke på? Hvordan er de isolerede, risikerer man kuldenedfald? Er der nogen, der kan give en kortfattet beskrivelse af, hvordan man sætter den i? Hvor kan man købe gode lemmer, og hvad koster sådan en?
Jeg har en lille overvejelse omkring at sætte en loftlemme i vores hus (ä-hus)! Er der noget særligt, man skal tænke på? Hvordan er de isolerede, risikerer man kuldenedfald? Er der nogen, der kan give en kortfattet beskrivelse af, hvordan man sætter den i? Hvor kan man købe gode lemmer, og hvad koster sådan en?
Først og fremmest skal du lave hullet til lemmen, du gør skiftning, så det bliver som en ramme. Sørg for, at rammen er ca. 15 mm større på hver side. Så kan du "dreva" isolering i revnen. Derefter foder rundt på den side, der går ned...
hvor man køber loftlemme,,, tja kig på skånska byggvaror, de har sådan noget...
Når du sætter loftlemmen i, så sørg for at bruge rigtige karmeskruer, så kan du med lethed justere karmen selv efter 20 år...
hvor man køber loftlemme,,, tja kig på skånska byggvaror, de har sådan noget...
Når du sætter loftlemmen i, så sørg for at bruge rigtige karmeskruer, så kan du med lethed justere karmen selv efter 20 år...
Det er ikke så svært. I princippet find ud af, hvor bjælkerne går, find et sted, hvor loftlemmen kan sidde uden at skulle saven en af bjælkerne over, og så sav op et hul til loftet mellem bjælkerne. Hvis du har svært ved at finde ud af, hvor de går, prøv at finde et hul mellem dem og sav op et tittehul først. En loftlem er dårligere isoleret end den isolering du bør have til loftet, men den er på den anden side ikke så stor. Jeg har skrevet nogle skridt og tanker om dette på en webside[ der viser nogle småprojekter jeg har lavet/URL]. Det eneste svære er vel egentlig at være sikker på, at du har fastgjort den godt nok til at turde gå på trappenTedde sagde:Hej!
Jeg har en lille overvejelse om at indsætte en loftlem i vores hus (æ-hus)! Er der noget særligt at tænke på? Hvordan er de isoleret, risikerer man kulderas? Nogen der kan give en kortfattet beskrivelse af, hvordan man sætter den i? Hvor findes der gode lemmer at købe, samt hvad skal man give for en sådanne?
---Mats ---
Klik her for at svare