På overetagen i vores hus er der en slags væv i loftet, som er spændt mellem væggene. Nu fjerner jeg det spændte loft og erstatter det med gipsloft (60 x 120). Der er en grov træpanel under det spændte loft, så det er ikke noget problem at skrue gipsen fast i dette. I trappen er loftet sænket, og der mangler panel, så der har jeg ikke noget godt underlag at skrue gipsen fast i. Bør jeg først sømme råspont eller noget plademateriale for at få et godt greb for gipsen i trappen?
Ja 
Grundreglen for gips i loft er CC30, så du bør slå op f.eks. 22X95 med cc30, så gipset får godt fæste. Så gælder det jo at fæste 22X95 så de ikke bångner heller, men det ser jo lidt groft ud som cc60 på regelværket, og det bliver fint at fæste mod
Grundreglen for gips i loft er CC30, så du bør slå op f.eks. 22X95 med cc30, så gipset får godt fæste. Så gælder det jo at fæste 22X95 så de ikke bångner heller, men det ser jo lidt groft ud som cc60 på regelværket, og det bliver fint at fæste mod
Smider lige et delspørgsmål ind:mats_o sagde:
Betyder det altså, at man skal have en skrueforbindelse hver 30. cm? Hvor tæt bør skruerne sidde i forhold til hinanden på 60/120-loftgips?
Klik her for at svare