cc30 er standard for tag. Skal du spartle samlinger eller ej? Hvis du skal spartle samlinger, kan du bruge almindelige plader med 90 bredde, lidt mere besværligt at få op, men færre samlinger...
Du vil ikke engang kunne stramme skruerne ordentligt med kun gips bagved. Skal du have dobbelte plader, skal det være samme slags, som sættes med forskudte samlinger, dvs. begynd med en, der er 45 cm bred.
Skulle gerne påstå, at det er dømt til at mislykkes, det trækker ikke i dit første lag gips. Personligt havde jeg desuden valgt pladeregel i dit kedelrum, hvor jeg regner med, at det til tider kan blive ret varmt - træet lever og vil måske bevæge sig med eventuelle revner til følge. Helt muligt, at det holder helt fint desuden, hvis du forskyder gipssamlingerne 45cc. Jeg ville have lagt et ekstra lag med samme gips, men forskyde samlingerne, hvis du nu skal have to lag i netop kedelrummet - Stræber du efter EI60, så skal hvert lag vel tætnes mod vægge med brandsikringsfugemasse? Og ja, 2 plader gips er tilstrækkeligt for at opnå EI60, så du kan undgå brandgips.
Desuden værd at nævne, jeg skulle sænke loftet i en hall på et tidspunkt og hang pladeregel som altid på cc30, købte loftsgips da de var "praktiske" - Men pokker, hvor hård gips!! Det gik ikke at skrue i pladeregel og få skruerne til at gå ind i pladen. Rev lortet ned og hang 90x200 gips som jeg plejer... Man lærer altid noget.
Havde været rart, hvis man kunne få sat almindelig loftgips med kanter i hjørnerne, så man kun behøver at spartle skruehuller og så male
Med kanter mener du fordybninger? Jeg ville undgå at sætte fordybninger mod væggen - Nu hader jeg at spartle, men jeg oplever, at det er et mareridt at spartle fordybninger mod væggen. Hellere bare spartle skruehullerne og trække en latex mod væggen - Eller som måske i dit tilfælde så BrandFog...
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.