Er der nogen, der har en god løsning til, hvordan man monterer en talje i loftet på garagen, så man kan løfte motorer osv...?

Hvad er dit problem?
Hvad er det for et tag?
Jeg antager, at det er fastgørelsen i taget, der er problemet?

Jeg er i gang med at bygge garagen og tænkte, om man skulle forberede noget

Kommer an på hvor meget du skal løfte, hvor fleksibel denne anordning skal være, og hvilket materiale du har i væggene.

Fortæl mere!

en I bjælke og en bjælkevogn er jo en god løsning

trævægge skal kunne løfte motorer osv..

Mikael_L
Jeg kan i hvert fald nævne, at der findes tagstolstyper, som ikke kan klare "nogen last" på underrammen.
(Typisk for fagværkere, hvad jeg har forstået)
Så inden du overvejer at bare løfte i en tagstol, skal du kontrollere, hvilken last denne kan forventes at klare.

derfor overvejer jeg, om man skal sætte en bjælke over

De fleste tagstolper er ikke dimensioneret til at bære last i underrammen. Sammenlign f.eks. i et og et halvt plans hus, hvor underrammen er understøttet af en mellemvæg i næsten alle tilfælde. I din garage kan du godt ikke have en mellemvæg, så du bliver nødt til som du siger at have en ekstra bjælke. Hvis du sætter en HEA bjælke (ville gætte på HEA 120), ville du kunne få en ret god løsning, hvis du lykkes med at skabe et telfer-system (Google er din ven her).

I øvrigt er du ret kortfattet (mildt sagt) i dine indlæg. Er du sikker på, at du virkelig vil have hjælp? ;)

Vil ikke have en sådan, for de tager sådan plads osv...
Har allerede en sådan me men den får stå hos manden.
Så man skal jage en bjælke som er 8m lang

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.