hej
Har en sommerhus, typ 60m2 på plintgrund. Bygget i 60'erne. Det ene hjørne har i de senere år sunket nogle cm, så jeg vil løfte og kile ovenpå plinten. Problemet er, at det hjørne er på ca. 1,5m plinter, så at få en donkraft ind er lidt tricky (hvad skal den stå på). Ville det fungere at skrue op med almindelige stempler? Eller har I andre idéer?
Har en sommerhus, typ 60m2 på plintgrund. Bygget i 60'erne. Det ene hjørne har i de senere år sunket nogle cm, så jeg vil løfte og kile ovenpå plinten. Problemet er, at det hjørne er på ca. 1,5m plinter, så at få en donkraft ind er lidt tricky (hvad skal den stå på). Ville det fungere at skrue op med almindelige stempler? Eller har I andre idéer?
Stil donkraften stabilt på jorden, og sæt derefter en regel eller stem på den. Almindelige stem er vel ikke rigtig beregnet til at løfte med, hva'? Men det går måske også.
Jo men 1,5m er ret højt. Svært at stables op så meget. En "pinne" på donkraften føles ret vinglet, måske ville det fungere på en garagedonkraft. Havde jeg nemt fået en donkraft på et solidt underlag, havde det jo ikke været noget problem.
Jeg har løftet min overetage en smule, så da jeg renoverede en rådden væg. Det virker.
Medlem
· Östergötland
· 253 indlæg
Donkraft og regel fungerer kanon, du løfter jo bare nogle centimeter ad gangen, og understøtter derefter med passende genstand.
Jeg løftede den ene gavl på vores lade, da fundamentet var forvitret, og trykket på væggen gjorde, at den helt faldt af fundamentet. Løftede sikkert 15 cm. Brugte 20 tons donkrafte fra Biltema og brugte en gammel flagstang som støtte.
Klik her for at svare