Hej!

Skal bygge en loftseng (svævende) til min datter. Sengen skal være tænkt at i et hjørne være fastgjort i loftet + seng. Har gennemgået internettet efter et sådant beslag uden at finde noget som helst. Har I tips til hvor man kan købe dette? Sengestellet / rammen kommer til at hvile på 2 stk reglar (kortsiden samt den ene langsiden).

T
Hvad har du for materiale i loftet? Er det betonbjælkelag eller træregler at fastgøre i?

Hvis det er betonbjælkelag, kan du jo bruge en ekspansionsbolt og en ringmøtrik i loftet, en gennemgående maskinskrue i rammen og en ringmøtrik i sengen og derefter wire/kæde imellem.

Ved træbjælkelag skal du finde en regel at fastgøre en kraftigere trapeskrog eller svejset skruerings i. Så lignende skruerings med maskingevind, gennemgående og med skive og møtrik i sengen.

Det, der er vigtigt at tænke på, er, at en ring skal være svejset, så den ikke åbner sig, og sengen falder ned ;)

Det er betonbjælkelag i loftet. Min tanke var, at der skulle findes nogle færdige stag at købe. De, der findes på billederne, man googler, ser jo utrolig professionelle ud. I sidste ende må det vel blive det forslag, du skrev, hvis det ikke findes at købe. Tak alligevel for engagementet.

T
:) Jeg ved ikke hvilke billeder du har set, men producenter af senge har jo andre muligheder for at udvikle specialbeslag, og de, der lægger billeder ud privat, er ofte meget dygtige/praktiske/har kyndige venner (vælg selv) og viser det, der bliver godt.
Vi, der arbejder med det vi kan finde eller i bedste fald lave selv, men som ikke er lige så "perfekt", lægger måske ikke billeder op af det.
Men det kan stadig være funktionelt og holdbart ;)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.