Hej
Jeg og min partner har forskellige meninger. Har brug for nogle råd. Vi lagde nyt gulv for 2 uger siden, og min mand løftede vores kamin. Nu 2 uger senere regner det ind! Jeg var skeptisk over for dette og ville have haft nogen til at hjælpe os. Nu er der blevet affugtet, men jeg føler mig usikker på, om man kan fyre i kaminen efter at have løftet den. Skal man ikke trykprøve igen? Kan man virkelig fyre i den da?
Jeg og min partner har forskellige meninger. Har brug for nogle råd. Vi lagde nyt gulv for 2 uger siden, og min mand løftede vores kamin. Nu 2 uger senere regner det ind! Jeg var skeptisk over for dette og ville have haft nogen til at hjælpe os. Nu er der blevet affugtet, men jeg føler mig usikker på, om man kan fyre i kaminen efter at have løftet den. Skal man ikke trykprøve igen? Kan man virkelig fyre i den da?
Ingen som ved? Kan man fyre i kaminen, eller skal den trykprøves? Da han løftede kaminen, løsner fugen sig sandsynligvis på skorstenen, og det lækkede ind. Men kan det påvirke røg og fyring?
Det er to punkter at kigge på føles det som.
1) Undersøge hvor det slipper ind så det regner ind. Det afhænger af hvilken type skorsten og hvordan taggennemføringen ser ud. Man vil jo ikke have, at det fortsætter med at regne ind.
2) Er det selve skorstenen, der har delt sig på en eller anden måde og lækker ind, er det godt at finde ud af hvor. Måske kan den lokale skorstensfejer være behjælpelig med at lave en ekstra fejning og inspektion for en sikkerheds skyld.
1) Undersøge hvor det slipper ind så det regner ind. Det afhænger af hvilken type skorsten og hvordan taggennemføringen ser ud. Man vil jo ikke have, at det fortsætter med at regne ind.
2) Er det selve skorstenen, der har delt sig på en eller anden måde og lækker ind, er det godt at finde ud af hvor. Måske kan den lokale skorstensfejer være behjælpelig med at lave en ekstra fejning og inspektion for en sikkerheds skyld.
Vi har haft forsikringsselskab her, og de så, at det regnede ind oppe på skorstenen. Han har tætnet, og der skal en hætte over. Det er klart, men jeg ved ikke, om vi tør fyre? Min partner siger, at han ikke har gjort noget ved selve røret, men jeg er bekymret over, at røg eller lignende kommer ind? Har små børn. Bemærker vi, hvis noget er galt, eller skal vi inspicere?
Har forsikringsselskabet været der og kigget samt godkendt, så ville jeg føle mig tryggere. Samtidig skal man jo aldrig fyre uden opsyn. Så det lyder som om det burde gå fint at fyre i kaminen. Men altid godt at holde et ekstra vågent øje ved første fyring på skorstenen i sin helhed.
Klik her for at svare