Vi er i gang med at renovere kælderen. Hobbyrum og værksted. Jeg har problemer med, hvordan vi skal gøre med loftet. Der er lægter, og jeg overvejer at lægge loft mellem lægterne og tænker på gipsplader. Min bekymring er, hvor meget evt. dryp fra rørene de kan klare, da der er ledninger, som vi vil skjule. Skal man lægge en beskyttelse ovenpå gipsen, eller kan gips klare lidt stænk af vand? Der drypper altså ikke noget nu, men hvis gipspladen bliver helt ødelagt af lidt vand, kan det blive dyrt i længden, samtidig kan det jo være godt, hvis det tydeligt viser på lækage.

vi vil ikke bruge en formue på at gøre det alt for fint, da vi ikke skal bo i kælderen..

Hvordan ville I have gjort?

PhilipZ PhilipZ sagde:
Dryp fra rørerne klarer de, da går ledninger, som vi vil skjule.
Dryp fra rørerne?
Mener du lækage, så er det en fordel, hvis du opdager det hurtigt.
Kondens fra koldtvandsrør. Isoler rørerne, så bliver der ingen kondens.

Lidt svært at forstå dit spørgsmål!

• Synes
PhilipZ
  • Laddar…
K kest sagde:
Dryp fra rørene?
Mener du lækage, så er det en fordel, hvis du opdager det hurtigt.
Kondens fra koldtvandsrør. Isoler rørene, så bliver der ingen kondens.

Lidt svært at forstå dit spørgsmål!
Mit spørgsmål er, om I ville anbefale gipsplader som loft i kælderen, og om gipspladerne ville kunne klare et par dråber vand uden at man behøver at udskifte dem, så snart de bliver let fugtige. Selvfølgelig er det godt, hvis man hurtigt kan opdage evt. lækager, da der vil være rør, der ligger oven over loftet.

Jeg anbefaler ikke noget tag, hvis du skal have dryp af vand. Fiks dryppet, så bliver det et ikke-spørgsmål.

• Synes
Kungen_283746 og 2 andre
  • Laddar…
Maxwells demon TotalControl sagde:
Jeg anbefaler ikke loft, hvis du skal have dryp af vand. Fiks dryppet, så bliver det et ikke-spørgsmål.
Givetvis så SKAL det ikke dryppe. Men HVIS det skulle gøre det. Så spørgsmålet er gipsplader eller andet materiale som loft.

Du må ikke bygge ind rørskarver overhovedet, hvis du vil følge Säkert Vatten. Hvis dit loft bliver ødelagt af dryppende vand, risikerer du at blive uden erstatning fra forsikringen.
Hvis du vil opsætte gipsplader, bør du først sætte glespanel med 30 c/c, ellers vil det hænge.

• Synes
PhilipZ
  • Laddar…
PhilipZ PhilipZ sagde:
Givetvis så SKALL det inte droppa. Men OM det skulle göra det. Så frågan är gipsskivor eller annat material som tak
Det fungerer udmærket med gips i loftet, jeg har det selv i kælderen.

• Synes
PhilipZ
  • Laddar…
Henkan Sundberg Henkan Sundberg sagde:
Det fungerer udmærket med gips i loftet, jeg har det selv i kælderen.
Tak Henkan
Har du malet den ene/begge sider eller ladet det være?

PhilipZ PhilipZ sagde:
Tak Henkan
Har du malet den ene/begge sider eller ladet det være?
Jeg har spartlet og malet som vanligt, spartlet samlingerne mellem pladerne og malet en side.

Et: Det skal ikke lække.
To: Hvis det lækker. Så er det kun godt, hvis det opdages så hurtigt som muligt.
Tre: Skulle det lække, og du har klaret at få et nyt indendørs loft på plads. Klarer du sikkert at fikse skaden til en så lav omkostning, at du ikke engang behøver at bruge din forsikring!

Fire: Hvad består din bekymring af? Har du en risikokonstruktion?

• Synes
Maxwells demon
  • Laddar…
K kest sagde:
Et: Det skal ikke lække.
To: Hvis det lækker. Så er det kun godt, hvis det opdages så hurtigt som muligt.
Tre: Skulle det lække, og du har klaret at få sat et nyt indre loft. Kan du sikkert fixe skaden til så lav en omkostning, at det ikke engang behøver at bruge din forsikring!

Fire: Hvad består din bekymring af? Har du en risikokonstruktion?
nybegynder. Så man er ekstra spørgende om, hvad andre har gjort, og nej det er ingen risikokonstruktion.

• Synes
kest
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.