Spørgsmål 1
Jeg har et rum i kælderen, hvor loftet er frygteligt grimt. Gult og ikke ret pænt, med små huller som I kan se. Mine tanker er at skifte dette. Enten spartle og male, eller tage det ned og sætte noget nyt op. Men nu undrer jeg, kan I se på billedet hvad der kan findes ovenover?? Det ser ud som gips først. Kigger man længere ind i ventilationshullet, så er der sort pap og derover træ. Tror I, man skal og kan tage det frem? Kan det blive pænt? Tager man pappen væk?
Spørgsmål 2
Bør man sætte et komplet rør til friskluften her?
Spørgsmål 3
Kig på indervæggen. Det er træ. Bør det ikke være et dødt materiale i kælderen, eller tager jeg fejl?
Ok tak skal I have. Jeg har som I ser begyndt at pille ned. Ser ud til at være gips indeni. Sidder søm & en eller anden revne i det. Kan jeg spartle dette & få det godt? Altså slippe for at købe nyt & sætte op.
Visst kan man pynte ventilen. Jeg havde det som TS og så blev det sådan her:
Placér insektsnet mod gitteret indefra. Skær til et hvidt ventilationsrør 100 mm dia og stik det i hullet. Fyld op med fugeskum i rummet omkring røret, men tag det i omgange for at undgå at skummet knækker røret. Læg pudsmørtel de sidste 2 cm. Mal. Sæt en tallerkenventil i. Færdig.
Jeg havde indefra og ud: gips, isolering, plast, beton. Tog bare alt væk. Uanset hvad der er under, så er det specielt frisk. Prøv at bore og se?
Ok, men nu taler du om væggen. Ja, jeg må fjerne træet. Synes der sidder flamingo som isolering, men har kun set lidt fra siden.
Jeg undrede mig mere over loftet. Det gips, der kommer frem, efter jeg nu har taget de der lydabsorberende plader ned. Kan man få den gips pæn med spartelmasse & slibning?
Visst kan man snygga till ventilen. Jag hade det som TS och sedan blev det såhär:
[billede]
Placera insektsnät mod gitteret indefra. Skær et hvidt ventilationsrør 100 mm dia og stop det i hullet. Fyld op med fugeskum i rummet rundt om røret men tag det i omgange så skummet ikke knækker røret. Læg puds det sidste 2 cm. Mal. Sæt en tallerkenventil i. Færdig.
Iom mkt spik fra de hulede plader så bliver det mkt spartling. Revnerne skal spartles med strimmel.
Tror det enkleste du kan gøre er at sætte et nyt lag gips på det eksisterende. Alt rive det gamle ned først, men uanset så får du måske problemer med elkabler og armaturer i loftet da de skal fjernes for dette.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.