Jeg er i gang med at bygge en indglasset udestue.
Glasdørene er ret tykke, forår/efterår isolerede.
Da tagets hældning er lav, har jeg anvendt et papptag med råspont.
Min tanke er at isolere med flamingo med byggplast ovenpå.
Mit spørgsmål handler om loftet, der kommer til at ligge under isoleringen.
Jeg vil undgå at skulle male så meget på loftet ved at købe færdigmalet. Men det eneste færdigmalede, jeg finder, er til indendørs brug.
Ville det fungere at sætte sådan et loft op og derefter bare male et lag mere med udendørsmaling?
Jeg overvejede et sådant loft eller lignende: https://www.bauhaus.se/parlspont-moelven-furu-tackmalad-vit-12x95x2700mm-1-83m

Hvad er risikoen ved at gøre sådan? Sammenlignet med at købe ubehandlet spont og male med grunder og derefter udendørsmaling.

Karrock
Jeg har lignende. Forår/efterår-glas, tag med pap, råspont, reglar/isolering, plast og indvendig panel. Gulvvarme i betonpladen, men ikke tilsluttet. "messe-måtte-ruder" på gulvet.

Panelet i loftet samt væggene er af Mdf, dem har jeg malet selv med indendørs maling. Siden byggeriet i 2016 har jeg ikke haft nogen skimmel/vækst på malingen. Dog lidt på aluminiumsrammerne, som går væk med en fugtig klud under forårsrengøringen. Også lidt på gulvet lige ved aluminiumskennerne.

Jeg gjorde overvejelsen, at udendørsmaling kan lugte og blive blød, hvis det er i et varmt indendørs, hvilket det jo bliver om sommeren, når man skal sidde der. Valgte ikke at bekymre mig om, at indendørsmalingen skulle ødelægges om vinteren, og indtil videre er jeg tilfreds med det valg. Tror ikke jeg har forsøgt at læse op på, hvad der eventuelt var den rigtige type maling.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.