Y
el-dosorna i taket er 48mm høje.

Gipsen er 13mm høj.

48-13 = 35mm høj glespanel.

Men bør jeg måske lægge til 1mm for at undgå at noget stikker udenfor gipsen?
Dvs 36mm høj glespanel.

---------------

Og, 1200mm brede gipsskiver. Skal jeg have 30cc eller 60cc mellem hver glespanel?

cc 30 mellem dem og normalt tager man jo 22X70 eller 22X95 cirka. Dåserne kan du jo lade stikke lidt op mellem tagspærene sædvanligvis.

Y
har sat kortlingar plant mellem spær... mange dåser vil sidde direkte mod spærene også... spørgsmålet er, hvilken præcision man tør køre på, matematisk nøjagtig eller regne med 1-2mm og få alle dåser lidt forsænkede...

Jeg ville køre med lidt forsænkning selv

Y
nu har jeg haft verdens angst efter at have indset, at de gamle sjusket monterede kortlinger, som doserne sad på fra starten, faktisk var mere korrekte end dem jeg har lavet nu.

De havde placeret disse ca. 1cm over spær niveau. alle sad lidt skævt osv. jeg fjernede jo disse og monterede pænt og ryddeligt nye plant med spærene.

Dette betyder jo, at jeg i princippet har sænket mit loft nu med 1cm.

Fra 240 til 239cm...

Skal jeg løsne mine fine kortlinger og hæve dem.. eller have et sænket loft?

Hagen er, at ingen belysninger i så fald vil blive centreret med rummene, alt vil glide skævt og se fjollet ud...

239 er ingen fare i lofthøjde.
Derimod, hvis du kommer lavere, begynder det at blive svært med garderobeskabe f.eks. De er jo ofte omkring 2.36 høje (hvis man skal have loftliste, skal man jo trække den rundt om garderobeskabene i sådanne tilfælde dog)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.