Det er tid til at begynde med rækværk mellem over- og undervåning, det er en surdej, som jeg har udskudt længe. Det sværeste har været at finde ud af, hvordan det skal se ud. Inspireret og styrket af AndersG:s flotte rækværk er jeg nu kommet ind i slutplanlægningen. Det bliver ikke ligesom AndersG:s, den stil ville ikke rigtigt passe her, i stedet kommer det til at følge designet, som er på altanrækværket - en slags forenklet skærgårdskryds. Da det ikke opfylder kravene om 100mm sprækker osv., vil hele indersiden være dækket af hærdet glasskiver. Eventuelt indfældes små spots under overlæggeren centreret i hvert kryds.
Jeg var ude at handle træ i weekenden og kørte rundt i Haninge, men jeg kunne ikke finde firkantede 95x95 eller 100x100 limtræstolper. Almindeligt firkantskåret findes jo, men jeg vil ikke bruge det med tanke på risiko for skævning... Coop Forum havde søjler, men de fleste havde indfældninger og mønstre, og det fungerer ikke.

Er der nogen opmærksom forumdeltager, der har set sådan nogle et sted?

Du har muligvis ingen trappeproducent i dit område, som du kan købe fra? ??? Hvis ikke, hvilket træslag leder du efter? Måske kan jeg hjælpe dig. ;)

Snedkeren som lavede mine stolper limede dem selv. Kan det være en mulighed?

Vändllimmade stolper 95x95 og 120x120 har man på "vår" trælast i Sigtuna.

Limtræstolper holder som sagt lidt afvigende mål præcis som limtræ i øvrigt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.