Hvad kan man bruge til at lime sammen / tætne en gummimanchet? Det er en aflange samling.
En beskidt gummidamask med en aflang skarv på en bilaksel, omgivet af olie og skidt, som kræver tætning.

R Rolle85 sagde:
Hvad kan man bruge til at lime sammen/tætte en gummimanchet? Det er en aflang samling.
[billede]
Hvis du ikke orker at skifte til en rigtig manchet, så er det næstbedste alternativ en delbar.
Der følger der med lim og fedt.
At lime gummi, der er sprækket på grund af alder og slidtage, vil ikke holde længe.
https://www.biltema.se/bil---mc/bil...mmidamasker/drivknutsdamask-delbar-2000022701

Men det er den indre damask og dens bagdel er ikke rund, alle indre damasker har en vis form og de findes ikke som delbare (y):thinking:

• Synes
sinclairhacker
  • Laddar…
R Rolle85 sagde:
Men det är den indre damask og dens bagside er ikke rund, alle indre damasker har en bestemt form og de findes ikke som delbare (y):thinking:
Ærgerligt, hvad er det for en bil?
Til vores passat koster en komplet drivaksel med knuder under 1000:- har jeg for mig.

Den indre damask må ikke være rund, men skal have en form som på eksemplet. Desværre findes der mig bekendt ikke delte damasker til den form vel?
Billede af en bilfamaskeringen, cirklet med rød, der viser en grå, uformet inde del. Famasken er smurt i et grønt klæbeligt stof.

R Rolle85 sagde:
Den indre damask skal ikke være rund men har en form som på eksempelbilledet. Desværre findes mig bekendt ikke delte damasker til den form vel?
[billede]
Hvor er det den ikke er rund?
Ser den ikke ud sådan her?
En person holder en bilaksel med gummikoblinger i en hånd over jord med græs og blade.

Næ den siden der sidder mod gearkassen er formet som billedet ovenfor, dvs ikke rund..
Mod hjulet er den dog rund

R Rolle85 sagde:
Nej den side, der sidder mod gearkassen, har formen som på billedet ovenfor, altså ikke rund.
Mod hjulet er den dog rund
Spændende, havde aldrig kunne forestille mig, at der skulle findes andet end runde manchetter.
Hvordan fastgør man den?
Har du ikke nogle flere lidt tydeligere billeder?

I denne film ser man tidspunkt 5.20

Senest redigeret:
Spørgsmålet er, om jeg med en kona kan komme over den brune del på billedet, når akslen er afmonteret..?
Billedet viser en bilaksel i et mekanisk system med en brun del. Spørgsmålet handler om at fjerne akslen over denne del.

Det plejer jo at være "gummiklackar" på damasken, det går ikke at beholde den runde del længst inde, kap det andet af og sæt en delbar damask "udenpå" den gamle?

Men som sagt ovenfor, tjek hvad en drivaksel koster, når du først har kørt rundt med et hul i damasken, er der risiko for, at der er kommet snavs ind i leddet, og så er den salat inden kort tid i hvert fald ...

Jeg overvejede noget lignende. Har nu midlertidigt repareret med epoxy, får se hvad næste skridt bliver.
Tak alle (y)

Kommet frem til at jeg gør som nævnt ovenfor, skærer den gamle damasken af, men beholder den del som er nærmest gearkassen. Derefter tager jeg en delt damasker og trækker på. Skal jeg trække den nye damasker, så den sidder kant i kant med den nuværende eller trække den lidt længere mod gearkassen, så den ikke glider af?
Sort og slidt bilkardanaksel med gummimanchet nær gearkasse samt olie- og snavsaflejringer på bilundervognen.

R Rolle85 sagde:
Kommt frem til at jeg gør, såsom nævnt ovenfor, skær er gamle damaskern fast sparer den del som er nærmest gearkassen. Sen tager jeg en delt damasker og træder på. Skal jeg trække den nye damaskern så den sidder kant i kant med nuværende eller trække den lidt længere mod gearkassen så den ikke glider af?
[billede]
Update? Hvordan gik det?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.