Skal lime gulvgips på et træbjælkelag med sporet spånplade (gulvvarme) men hvad skal jeg bruge for lim og hvor kan man købe dette? Gør intet om det er billigt. Har k-rauta, byggmax og beijer i nærheden. På gulvgipset skal der derefter lægges laminat.

Plejer at lime med et fix fra ardex, der hedder s48. Måske ikke billigt, men virkelig godt.

For fanden, hvor dyrt :-]
Er der noget andet, man kan bruge? Almindelig fliseklæb? Eller bliver det for meget vand eller noget, når det kommer mod spånpladen?

Casco Boardfix. Findes bl.a. hos K-rauta.
Ikke billigt heller..

• Synes
Toneey
  • Laddar…
Skal man overhovedet lime i mit tilfælde? Skal lægge flydende laminat på gips en. Måske kan jeg skrue alligevel? Har desuden et badeværelse, hvor der også skal lægges gips og derefter flydespartel. Er det ok at skrue alt?

Der er en risiko for, at skruerne gnaver sig gennem gipsen, det bliver slet ikke så stabilt med skruer som med lim.

• Synes
Henke___
  • Laddar…
Hvor du skal lægge kaminatk, kan det måske være et alternativ at lægge 12 mm spånplade i stedet, og skrue den fast. I badeværelse kan det være en idé at flydespartle direkte på gulvvarmen, hvis det er en mulighed med dit gulvvarmesystem. Så kan du undgå limningen.

Claes Sörmland
Limmet Gyproc G46 sælges til formålet. Når jeg kigger på byggvaredeklarationen, så er bindemidlet vinylacetat/etenkopolymer, altså en variant af det, der sælges som trælim. Det er for øvrigt samme kemi, som bruges i primers, man smører på før kakling.

Ardex S48 er i stedet cementbaseret.

Eller ignorér gipsen hvor du skal have laminat.
Læg laminatgulvet direkte på pladerne.
Det gjorde jeg undtagen i badeværelset.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.