Jeg skal lægge store granitkeramikplader på terrassen, som er en støbt betonplade, planen er at bruge Pavepad-systemet, men jeg får problemer med for højt gulv. Hvad tænker I om at lime pladerne med ret brede fuger og fuge med hårdfuge?

Jeg har et lignende projekt. Ca. 40 kvadratmeter. Jeg tænkte først at lægge med fix. Derefter med fodstøtte. Men jeg har kun 5 cm højde at lege med på 4 meter, hvor jeg vil have fald. Man kan jo lægge granitklinker på fodstøtte. Nu overvejer jeg at lægge dem løst direkte på de eksisterende støbte plader. Noget blødere på et par mm imellem. I dag er det næsten helt jævnt, men jeg vil have fald væk fra huset. Så jeg overvejer at spartle et fald og derefter bare lægge fliserne, som vil være store og tunge. Det bliver sandsynligvis svært, hvis det ikke er helt perfekt plant (med hældning). Det er muligt at skabe fald på anden måde, f.eks. med meget lave fodstøtter, men så vil de sandsynligvis ikke være justerbare. Nogen fuge skal man have, men jeg vil ikke have for stor. Er der nogen, der har gjort noget lignende med succes? Nogle råd?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.