Hej,
Novice som jeg er, tænkte jeg på at forsøge at lave et omklædningsrum om til børneværelse. Jeg overvejede at sætte renoveringsgips op og derefter tapetsere. Gipset tænkte jeg at lime på puds.
Nu har jeg nogle spørgsmål angående dette. Overvejede at købe alt ét sted, og valget faldt på Byggmax.
1. Er der nogen, der har erfaring med Byggmax konstruktionslim? Fungerer det, eller er det dumt nærige?
2. Hvordan bør jeg lægge limstrimlerne? Rundt om med striber i midten, eller bør det være helt dækkende?
3. Skal man stå og holde pladerne længe, mens det tørrer?
4. Hvor meget lim går der cirka til? Limpatronerne er på 300 ml. Jeg skal op med 18m2 gips.
Håber nogen sidder med svarene
Mvh,
Anders
Novice som jeg er, tænkte jeg på at forsøge at lave et omklædningsrum om til børneværelse. Jeg overvejede at sætte renoveringsgips op og derefter tapetsere. Gipset tænkte jeg at lime på puds.
Nu har jeg nogle spørgsmål angående dette. Overvejede at købe alt ét sted, og valget faldt på Byggmax.
1. Er der nogen, der har erfaring med Byggmax konstruktionslim? Fungerer det, eller er det dumt nærige?
2. Hvordan bør jeg lægge limstrimlerne? Rundt om med striber i midten, eller bør det være helt dækkende?
3. Skal man stå og holde pladerne længe, mens det tørrer?
4. Hvor meget lim går der cirka til? Limpatronerne er på 300 ml. Jeg skal op med 18m2 gips.
Håber nogen sidder med svarene
Mvh,
Anders
Jeg havde aldrig limet på gips på puds, da havde jeg i stedet regleret/lægtet op for at få en luftspalte og derefter skruet pladerne.
1. Synes deres konstruktionslim fungerer godt på mine bordplader....sidder som bjerget. Hvordan det fungerer på puds ved jeg ikke...
2. Jeg lagde først en streng rundt om og derefter lagde jeg strenge med 5 cm mellemrum
3. Det tager et stykke tid, inden det tørrer, men du behøver nok ikke holde pladerne særlig længe...
4. Svært at sige, køb flere end du har brug for og returnér resten...
1. Synes deres konstruktionslim fungerer godt på mine bordplader....sidder som bjerget. Hvordan det fungerer på puds ved jeg ikke...
2. Jeg lagde først en streng rundt om og derefter lagde jeg strenge med 5 cm mellemrum
3. Det tager et stykke tid, inden det tørrer, men du behøver nok ikke holde pladerne særlig længe...
4. Svært at sige, køb flere end du har brug for og returnér resten...
Jeg tror, det er muligt at lime, men jeg har kun limet på andet gips (småstykker som ikke passer på reglarne). Jeg brugte også almindelige gipsskruer i pladerne, så jeg slap for at stå og holde.
Du kan jo trække dem ud bagefter og spartle igen, hvis ikke andet.
Du kan jo trække dem ud bagefter og spartle igen, hvis ikke andet.
Forudsat at pudset sidder ordentligt, bør du kunne lime med et "patronlim". Der burde vel være anbefalinger på Byggmax tuben, om det hæfter på puds...
Hvis ikke kan man jo montere med f.eks. gipsbrug selvom det måske er lidt mere omstændigt.
Hvis ikke kan man jo montere med f.eks. gipsbrug selvom det måske er lidt mere omstændigt.
Tak for alle råd. Begyndte at sætte op med konstruktionslimmet, hvilket fungerede godt, men opløsningsmidlet gjorde, at det lugtede kraftigt. Føltes ikke ok, når der er småbørn i nærheden. Fortsatte med gipsbruk, hvilket var rigtig nemt og fungerede godt!
Tak for tipsene!
Tak for tipsene!
Klik her for at svare