Hej !

Jeg har hulmursstenhus og desuden er der en støbt betonsokkel i dele af kælderen. Med Nivellgulv i kælderen skal jeg have fodpanel, men det er helt umuligt at sømme i beton. At bore, plugge og skrue fast panelerne er besværligt og virker overdreven. Kan man lime fodpanelet fast på den malede beton (vægfarve)? Mine tanker går da til silikone.

Erfaringer eller synspunkter ? :)

Anvend monteringslim, det brugte jeg, da jeg monterede mine gulvlister i sidste uge!

Et rigtig godt tip angående selve monteringen er først at påføre lim på listen, derefter trykke den mod væggen, for så at tage den løs og trykke den fast igen. På den måde fordeler du limet og øger kontaktfladen. Det tip fik jeg fra to uafhængige personer, og det fungerede fremragende, de sidder som klippen.

Held og lykke!

• Synes
Oliver Schultz og 1 anden
  • Laddar…
:) Ok tak, så bruger jeg monteringslim og den teknik.

Feedback: Fungerer.

Mine stenvægge er jo lidt skæve, og også Nivellgulvene har bevidst nogle buer. En anden teknik kræves med planker og vægte for at holde fodlisterne på plads. Så brugte jeg latex til at dække grimme spring i fodlisten.

Sprede limmet havde jeg ingen gavn af, synes jeg. Lim på kontaktfladerne, pres, og limmet fordeler sig på kontaktfladerne.

Senest redigeret:
  • Synes
Ekliptikan
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.