Kan man lime et altanrækværk. Jeg mener, jeg har et altanrækværk i stål, hvor der tidligere var trælister på. De er nu fjernet, og hullerne passer ikke længere til det, jeg vil gøre. Jeg vil placere fladstål som lister, så altså kan man lime stållister mod det eksisterende stål rækværk, så det holder, det er et kæmpe arbejde at bore alle de huller, der kræves for at fastgøre ca. 60 stållister.

• Synes
Skooda
  • Laddar…
Lyder som en tvivlsom løsning.

Tænkte man limer flyvemaskiner, så der burde findes en lim, der holder som en svejsesøm.

2K epoxy.

Der er en vis forskel på flyaluminium og jernstykker på et gammelt altangelænder.

s-l300.jpg

Ja skal prøve sådan en lim, så slå og sparke og se, hvordan det holder...

M MagnusTobias sagde:
Kan man lime et altanrækværk.
Nej, nej, nej!
Det er konstruktionen, der gør limet stærkt. Det mindste, der kan tænkes at du, er skruer eller bolte.

Rækværket er en sikkerhedsløsning, og der er krav til sådanne. Tænk at rækværket efter 20 år skal holde til en uvelkommen nabo, der bliver smidt ud altanvejen og ryger med hovedet først ind i en af altansprossene i unaturligt høj hastighed.

Send gerne et billede af rækværket og stængerne, så vil du få betydeligt mere kreative svar.

• Synes
MagnusTobias
  • Laddar…
Øverste del af et mørkt hus med vinduer og en murstensvæg, nye stående stålribber planlægges hvor træ tidligere var.
Sådan ser det ud. Tænkte stående stålribber, hvor der var træ før.

120 huller med god bor (Wedevåg) er helt overkommeligt.
Forbor med en 3 mm.
Vil give en del statisk træning.

Protte

• Synes
toolman77 og 1 anden
  • Laddar…
Ja det går men tungt, så må jeg nok skaffe en søjleboremaskine for at få alle huller i fladstålet præcis....

Er det udelukket at svejse?
Det burde være det enkleste at gøre.

Absolut ikke men hvor svært er det at svejse selv hvis man aldrig har gjort det? Alternativt er det dyrt at leje tjenesten?

Hvis man ikke har svejset før er positionssvejsning ikke det man skal begynde med.

På den anden side burde det ikke tage særligt længe for en svejsekyndig, hvis alle dele er tilskåret og maling og rust er fjernet fra svejsestederne, og placeringen af delene er mærket på forhånd, når han/hun kommer der med svejseren.

At lime går ikke. Eller rettere sagt det går, men så skal du sørge for at bygge et stort bur af hønsetråd rundt om hele altanen, så ingen gule spurve kan sidde på rækværket...... og så nedfaldende dele ikke rammer nogen i hovedet.;);)

At skrue eller nitte kan derimod tænkes at gå.

Blir skrue har nu begyndt at bore. Nogen der har erfaring med Alpha boring cobolt fra Hornbach? Har kørt ca. 10 huller, men begynder at føles sløv.

Husfacade med rød mursten og sort træ, vindue, balkon og tag under blå himmel. Nu er det klart blev at bore og skrue, pokkers arbejde men altid rart når det er færdigt...

• Synes
trpe og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.