Hej
Jeg er i gang med at skære "strimler" ud af 6mm MDF, som jeg skal lime fast som lister/spejle på nye hvide (kedelige...) garderobe døre.
Disse skal derefter indleveres og sprøjtemales.
Spørgsmålet er så, hvad jeg skal fastgøre disse "lister" med, jeg havde tænkt mig at lime, men hvad bruger man for lim??
Nogen der har gjort noget lignende, som vil dele, hvordan de gjorde??
Jeg er i gang med at skære "strimler" ud af 6mm MDF, som jeg skal lime fast som lister/spejle på nye hvide (kedelige...) garderobe døre.
Disse skal derefter indleveres og sprøjtemales.
Spørgsmålet er så, hvad jeg skal fastgøre disse "lister" med, jeg havde tænkt mig at lime, men hvad bruger man for lim??
Nogen der har gjort noget lignende, som vil dele, hvordan de gjorde??
Medlem
· Västerbotten, Skellefteå
· 416 indlæg
pl600/400 eller noget andet sättlim på patron bliver nok for "tykt"
Du har nok brug for en almindelig trælim typ casco eller lignende. tør overskydende af, inden det tørrer.
Du har nok brug for en almindelig trælim typ casco eller lignende. tør overskydende af, inden det tørrer.
Træ mod træ så bliver det vildt stærkt, men jeg gætter på, at de nye hvide garderobedøre er folierede? Så ville jeg absolut ikke anbefale hvidlim, men i stedet gå ind på montagelim - typisk PL600/400 Sika eller Casco. Læg ikke en så tyk streng, og læg dørene på plant underlag, så du kan presse listerne fast ordentligt, så bygger det ikke meget...
Ja dørene er vel folierede eller melamin eller hvad det kaldes, det er i hvert fald fabrikat Marbodal, slibe bør jeg vel gøre også for at malingen skal hæfte bedre. Har polyuretanlim hjemme, skal jeg bruge det eller regnes det som hvidlim det også? Hvor meget kan MDF krympe når det kommer indendørs?
PL400 virker kanon, hvis en af overfladerne er sugende, f.eks. MDF. Det er også vandopløseligt, så eventuelt spild er let at tørre af, inden det er hærdet.
PU-lim er jo fremragende til det meste...men lidt ubehageligt at arbejde med...men jeg har en flaske Sika PU-lim som har rakt så længe som helst...man bruger så lidt og det bliver så stærkt
Der findes jo Pattex No-More Nails også..er jo fantastisk til rigtig meget synes jeg
Der findes jo Pattex No-More Nails også..er jo fantastisk til rigtig meget synes jeg
Tak for alle tipsene
Nu ser det desværre ud til, at der slet ikke bliver nogen lister på disse døre....
Det viste sig, at dørene ligger så tæt på hinanden, at hvis jeg gør, som det var tænkt, så vil de støde sammen, hver gang man åbner, eftersom listerne bygger så meget på.:@
Så nu føles det som en nem løsning bare at købe nye, pænere døre og sætte dem op!!
Er der nogen, der ved, om man kan købe kun døre via Marbodal?? I kataloget virker det som om, det mest er komplette med stammer og alt muligt!
Nu ser det desværre ud til, at der slet ikke bliver nogen lister på disse døre....
Det viste sig, at dørene ligger så tæt på hinanden, at hvis jeg gør, som det var tænkt, så vil de støde sammen, hver gang man åbner, eftersom listerne bygger så meget på.:@
Så nu føles det som en nem løsning bare at købe nye, pænere døre og sætte dem op!!
Er der nogen, der ved, om man kan købe kun døre via Marbodal?? I kataloget virker det som om, det mest er komplette med stammer og alt muligt!