11,469 læst ·
4 svar
11k læst
4 svar
Lim/tætningsmasse som hæfter på gummi og træ
Jeg skal sætte en gummirem mod bærelinjen på mit drivhus som beskyttelse for hængslerne over taglukkerne. Hvad findes der af lim eller fugemasse, som binder på både træ og gummi og som desuden kan modstå vand?
Moderator
· Stockholm
· 57 899 indlæg
Rådene er nok gode, men skib PL600, rent skrammel (i modsætning til PL400, som den er tænkt at erstatte, men PL400 med opløsningsmiddel fungerer måske ikke mod gummiet).
Jeg limede nogle flamingoplader op med PL600 mod en støttemur, de skulle kun være limet, indtil jeg havde fyldt med grus. Påfyldningen måtte vente over vinteren. Efter vinteren havde alle limfuger sluppet, og det var limet, der havde givet efter, ikke flamingoen. Nu var det jo ingen større katastrofe, men jeg ville aldrig turde bruge PL600, hvis det var vigtigt, at det virkede.
En almindelig latexfuge ville være blevet stærkere end PL600.
Jeg limede nogle flamingoplader op med PL600 mod en støttemur, de skulle kun være limet, indtil jeg havde fyldt med grus. Påfyldningen måtte vente over vinteren. Efter vinteren havde alle limfuger sluppet, og det var limet, der havde givet efter, ikke flamingoen. Nu var det jo ingen større katastrofe, men jeg ville aldrig turde bruge PL600, hvis det var vigtigt, at det virkede.
En almindelig latexfuge ville være blevet stærkere end PL600.
Siger bare SIKA Flex
Klik her for at svare