Ja som overskriften lyder. Søger lim som hæfter på kanten af skåret gipsplade. Har prøvet tec7 og pl600 uden held.

Findes der ikke nogen lim, der hæfter på en gipspladekant og forbliver siddende, kun spartelmasse kan hæfte lidt. Hvorfor lim? foto er godt.

Staffans2000
Da skal du først mætte gipset med noget som absoberes og tørrer. Lak eller lim. Først når du har en fast overflade at lime imod, har du en chance for at lykkes. Men godt bliver det nok ikke.

Staffans

• Synes
J Vos
  • Laddar…
En almindelig primer til f.eks. gulvspartelmasse burde binde gipsen på kanten, synes jeg.

• Synes
mattie_river og 1 anden
  • Laddar…
Har leget med tanken at mætte den med vævning, men primer måske fungerer bedre

En fyr jeg kender arbejder med at bygge gipsvægge dagligt, og han blander trælim i spartel ved større følsomme reparationer. Derfor tror jeg, at almindelig trælim fungerer. Pensel på overfladen mindst 3 gange og lad det tørre ordentligt mellem hver gang. Derefter er kanten hård, og du kan bruge tech7 eller noget lignende.

J J Vos sagde:
En fyr jeg kender arbejder med at bygge gipsvægge dagligt, og han blander trælim i spartelmasse ved større følsomme reparationer. Derfor tror jeg, at almindelig trælim fungerer. Pensl overfladen mindst 3 gange og lad det tørre ordentligt mellem gangene. Derefter er kanten hård, og du kan bruge tech7 eller noget lignende.
Trælim kommer på i morgen (y):rofl:

• Synes
J Vos
  • Laddar…
J J Vos sagde:
En fyr som jeg kender arbejder med at bygge gipsvægge dagligt, og han blander trælim i spartelmasse ved større, følsomme reparationer. Derfor tror jeg, at almindelig trælim fungerer. Pensl overfladen mindst 3 gange og lad det tørre ordentligt mellem lagene. Så er kanten hård, og du kan bruge tech7 eller noget lignende.
Jeg smurte på et lag i morges, så det blev en overflade. Nu er det tørt og føles allerede robust. Kunne ikke kradse det af, så det kommer nok til at fungere godt til at lime på (y)

• Synes
J Vos
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.