Hej.
Jeg har nu forsøgt at læse mig frem til noget, men det fungerer ikke så godt
Jeg har en stålrørspool på 7250 liter. Jeg kan ikke grave der, hvor den skal stå, pga. jorden er fyldt med alt muligt fra sten i 1 tons klassen til forskellige toiletbørster, tagrender og kabler, som man syntes var en god idé at fylde med tidligt i 70'erne. Så jeg smed et lille trægulv sammen på jorden med 45x145 reglar cc60. Måske en 12-16 stolper, fordi jorden ikke er helt i niveau. 28x120 terrassebrædder ovenpå. Så skumplast og presenning. Men jo mere jeg tænker over det, desto mere tvivlsom bliver jeg på, at det holder.
Skal jeg tage og forbinde endnu mere og sætte flere stolper? Jeg forstår ikke helt det der med belastning på trægulv.
Målene:
Trægulvet 3x4,8m
Poolen 2,5x4,25m.
Det hele står fra 0 cm til måske 15-20 cm oppe i luften.
Hvis jeg har regnet rigtigt, betyder det, at jeg har en belastning på ca. 725 kg / kvm.
Er der en venlig sjæl, der bare kan forklare hurtigt, hvordan jeg skal gøre det?
Selve konstruktionen er ikke et problem. Bare målene og dimensionerne
Jeg har nu forsøgt at læse mig frem til noget, men det fungerer ikke så godt
Jeg har en stålrørspool på 7250 liter. Jeg kan ikke grave der, hvor den skal stå, pga. jorden er fyldt med alt muligt fra sten i 1 tons klassen til forskellige toiletbørster, tagrender og kabler, som man syntes var en god idé at fylde med tidligt i 70'erne. Så jeg smed et lille trægulv sammen på jorden med 45x145 reglar cc60. Måske en 12-16 stolper, fordi jorden ikke er helt i niveau. 28x120 terrassebrædder ovenpå. Så skumplast og presenning. Men jo mere jeg tænker over det, desto mere tvivlsom bliver jeg på, at det holder.
Skal jeg tage og forbinde endnu mere og sætte flere stolper? Jeg forstår ikke helt det der med belastning på trægulv.
Målene:
Trægulvet 3x4,8m
Poolen 2,5x4,25m.
Det hele står fra 0 cm til måske 15-20 cm oppe i luften.
Hvis jeg har regnet rigtigt, betyder det, at jeg har en belastning på ca. 725 kg / kvm.
Er der en venlig sjæl, der bare kan forklare hurtigt, hvordan jeg skal gøre det?
Selve konstruktionen er ikke et problem. Bare målene og dimensionerne
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Trallebrædderne klarer lasten, men for at kunne beregne på dine reglar skal man vide den maksimale spændvidde af disse.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Med 1,2 meter er 45x120 C 24 tilstrækkelig. Går du ned til 1 meter, kan du nøjes med 45x95 C 24. De sidstnævnte har dog typisk ikke NTR/A kvalitet på imprægneringen, hvilket er passende.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Ved at beregne det ved hjælp af elasticitetsteorien. Det er især nedbøjningen, der skal begrænses.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Der findes tabeller til visse situationer og også gratisapps, men de er næppe brugbare til en sådan her speciel anvendelse.
Klik her for at svare