Hej,
et lille spørgsmål. Skal dele et rum op i to mindre ved at sætte en væg (ca. 2 meter) imellem. Tænkte mig OSB med 6mm renoveringsgips på det. Tænkte også at isolere med almindelig gul isolering. Vil let kunne sætte hylder og andet op uden en masse mollyplug eller lignende, derfor OSB (eller er krydsfiner bedre?). Væggen skal tapetseres med noget glat væv som derefter skal males.
Reglar 45x70
CC45
Lyder dette fornuftigt?
et lille spørgsmål. Skal dele et rum op i to mindre ved at sætte en væg (ca. 2 meter) imellem. Tænkte mig OSB med 6mm renoveringsgips på det. Tænkte også at isolere med almindelig gul isolering. Vil let kunne sætte hylder og andet op uden en masse mollyplug eller lignende, derfor OSB (eller er krydsfiner bedre?). Væggen skal tapetseres med noget glat væv som derefter skal males.
Reglar 45x70
CC45
Lyder dette fornuftigt?
Årsagen var vel at få så tynd en væg som muligt. Men hvad gør 7mm? De er jo også billigere.MMR sagde:
Et andet spørgsmål. Væggene har jeg renset for gamle tapeter, og de skallede godt af, så de er ganske glatte (lidt spartling nogle steder skal nok til). Dog undrer jeg mig over, hvad der anbefales til væv tapet? Skal som sagt male bagefter.
Skal man male de nuværende vægge først for at forhindre eventuelle bobler, der kunne opstå fra ældre tapeter bagved? Ikke et stort arbejde, ikke så store rum. Hvad ville I have gjort?
Klik her for at svare