S
Oplever at mine spartelsamlinger knækker uanset papirmasse eller net. Overvejer om jeg lægger et for tyndt lag? Hvor tykke lag behøver man lægge ovenpå strimler i samlinger på almindelige gipsvægge indendørs?
 
Rickard.
Indtil det bliver glat med gipspladen, det skal ikke behøve så meget.
Har du læst en monteringsvejledning for gipsplader? Det er ikke helt så enkelt som man forestiller sig, og eventuelle fejl her kan også føre til revner, selvom "maleren" gør det rigtigt.
 
S
Men fx et yderhjørne med skårne fliser så bygger jo hjørnelisten sikkert 2 mm og så skal der være spartelmasse over listen. Den tykkelse beholder man jo så ikke over hele væggipsen, så bliver en spartlet væg ikke bølget set over hele længden?
 
D
S Skittele sagde:
Oplever at mine spartelfuger revner uanset papirmasse eller net. Overvejer om jeg lægger for tyndt lag? Hvor tykke lag behøver man lægge ovenpå strimler i fuger på almindelige gipsvægge indendørs?
Tykkelsen på spartel påvirker ikke risikoen for revner særlig meget. Jeg gætter på at gipsvæggene sidder i et træhus.
 
S
D datja sagde:
Tykkelsen på spartel påvirker ikke risikoen for revner særlig meget. Jeg gætter på, at gipsvæggene sidder i et træhus.
Korrekt, træhus. Men håndværkernes samlinger revner ikke, kun mine....
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.